این روزنامه در ادامه نوشت: پیشنهادهای وسوسه برانگیز الفیصل همچنین شامل کمک به بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه به دلیل بحران لیره در سایه تحریم های واشنگتن بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز بخشی از مضمون مذاکرات شاهزاده« خالد الفیصل آل سعود» امیر مکه و مشاور ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی که ریاض وی را برای رایزنی درباره پرونده «جمال خاشقجی» در نخستین روزهای ناپدید شدن وی داخل کنسولگری کشورش در استانبول  به ترکیه فرستاده بود، فاش کرد.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نوشت که شاهزاده الفیصل به ترکیه در مقابل پایان دادن به پرونده خاشقجی، پایان محاصره قطر و نیز وسوسه های مالی و سرمایه گذاری را پیشنهاد کرده بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: پیشنهادهای وسوسه برانگیز الفیصل همچنین شامل کمک به بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه به دلیل بحران لیره در سایه تحریم های واشنگتن بوده است.

روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: این شخصیت نزدیک به اردوغان گفت که اردوغان این پیشنهاد را با عصبانیت رد کرد و گفت که این یک رشوه سیاسی است.

بنابراین گزارش، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی  و سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه 18 اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین المللی ادامه دارد.

در پی فشارهای بین المللی گسترده عربستان به قتل خاشقی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه هفته جاری منتشر کرد رسما کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شد خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری  جان خود را از دست داد و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.