حزب پوپولیست حاکم بر لهستان تا به این لحظه برنده انتخابات محلی روز یکشنبه در لهستان بوده اما این حزب در آستانه کسب آرایی کمتر در مقایسه با انتخابات پارلمانی سال 2015 است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد حزب حاکم «قانون و عدالت» لهستان پیشتاز انتخابات منطقه‌ ای است. نتایجی که تاکنون اعلام شده حاکی از آن است که این حزب در انتخابات روز یکشنبه در چهار حوزه با 32.3 درصد پیشتاز است اما این آرا نسبت به انتخابات سال 2015 رقم کمتری را نشان می دهد.

نظرسنجی‌ ها در روز یکشنبه حاکی از آن بود که این حزب با حدود 24.7 درصد در انتخابات برنده خواهد شد. 

میزان آراء حزب حاکم در شهر «ورشو»، پایتخت، و دیگر شهرهای بزرگ لهستان نتوانست حمایتی را که انتظارش  را داشت، کسب کند. اما بر اساس نتایج اولیه، جوامع فقیر و روستایی همچنان این حزب را انتخاب خود می دانند.

این حزب پوپولیست در سال 2015 قدرت را در این کشور به دست گرفت و وعده داد که در زمینه خدمات رفاهی دست به اصلاحات بزند و دولت نقش پررنگ‌ تری در اقتصاد ایفا کند. با این وجود،‌ این حزب متهم شده که به سوی خودکامگی پیش می‌ رود و سران این حزب از لزوم محدود شدن قدرت اتحادیه اروپا سخن به میان می‌ آورند. 

نظام قضایی لهستان نیز انتقادات بسیاری را متوجه خود کرده و اتحادیه اروپا اعلام کرده که سازوکار قضایی این کشور قوانین این حوزه را زیر سوال می‌ برد.

انتخابات یکشنبه لهستان اولین آزمون سراسری برای حزب قانون و عدالت از زمانی محسوب می شود که این حزب کنترل دولت را به دست گرفت.

نتایج انتخابات لهستان نشان می دهد این کشور به شدت دچار دودستگی شده است. «رافال چوئدوروک» کارشناس سیاسی از دانشگاه ورشو گفت: حزب حاکم در متقاعد کردن رای دهندگان لیبرال و شهری به اینکه حزب قانون و عدالت یک حزب میانه رو است، شکست خورد.

این انتخابات برای سمت‌ های مختلفی اعم از شهرداران شهرها تا اعضای شوراهای شهرها و روستاها برگزار شد. نتیجه نهایی 16 حوزه این انتخابات در روزهای آینده اعلام خواهد شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.