صد ها نفر در ارتش سایبری بن سلمان با هدایت «سعود القحطانی» مشاور ولیعهد عربستان سعودی فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به فعالیت های یک تیم متخصص شبکه های اجتماعی با نظارت شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در ریاض برای خاموش کردن صدای منتقدان سعودی در خارج از این کشور با ایجاد ستاد در توییتر خبر داده است.

در این گزارش که با عنوان «مشاطه گران سعودی: ارتش اوباش مجازی و نفوذیان در توییتر»٬ منتشر شد آمده است که جمال خاشقجی از جمله مهمترین اهداف این گروه سایبری عنوان شده است.

 نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود که  در  گفت و گو با 7 نفر تهیه شده نوشت: صد ها نفر در گروه مذکور با هدایت «سعود القحطانی» مشاور بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی فعالیت می کنند.

همچنین بر اساس این گزارش فردی با نام «آل زباره» که در توییتر به عنوان مهندس مشغول به کار بوده با نفوذ به حساب های کاربری در این شبکه اجتماعی در خصوص برخی افراد اطلاعاتی را در اختیار اطلاعات عربستان قرار داده است.

از سوی دیگر، بعد از اینکه آمریکا به این فرد مشکوک و توییتر را در جریان قرار داده وی در سال 2015 اخراج شده است.با این وجود آل زباره با بازگشت به عربستان از طرف مقامات عربستان استخدام شده است.

بامداد روز گذشته- شنبه- خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد : خاشقجی در نتیجه مشاجره در  کنسولگری ریاض در استانبول  کشته شده است.

واس اعلام کرد که دادستانی 18 نفر را که تمامی آنها اتباع سعودی هستند، در خصوص پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقجی» در کنسولگری ریاض در استانبول بازداشت کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان بدون نام بردن از ماهیت افراد بازداشت شده، مدعی شد که تحقیقات در خصوص کشته شدن این روزنامه نگار ادامه دارد.

عربستان سعودی در حالی کشته شدن خاشقجی در کنسولگری خود در ترکیه را تایید می کند، که پیشتر مقام های سعودی منکر جان باختن این روزنامه نگار در مرکز دیپلماتیک خود در استانبول شده بودند.

همچنین منابع رسمی عربستانی همچنین گزارش دادند که در نتیجه تایید کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، «احمد العسیری» معاون سرویس امنیتی و اطلاعات عربستان و «سعود القحطانی» مشاور ارشد کاخ سلطنتی از مناصب خود برکنار شدند.

بنابراین گزارش، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد و مخالف عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقچی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

پس از این حادثه، مقامات عربستان سعودی تحت فشار بین المللی برای روشن شدن سرنوشت خاشقجی قرار گرفتند.

 برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام کرده اند که خاشقجی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده و تکه تکه شده است.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن پست نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.وی قصد داشت یک مرکز در زمینه حقوق بشر تأسیس کند که برخی بر این باورند این قصد وی باعث قتل اش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.