«دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تهدید کرد اگر مکزیک جلوی حرکت مهاجران به سوی ایالات متحده را نگیرد، نیروهای ارتش این کشور را به مرزهای جنوبی گسیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، نیروهای پلیس فدرال مکزیک، برای سد راه کاروان بزرگ مهاجران غیر قانونی، در مرز این کشور با گواتمالا مستقر شدند. این عملیات پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تهدید کرد اگر مکزیک جلوی حرکت مهاجران به سوی ایالات متحده را نگیرد، نیروهای ارتش این کشور را به مرزهای جنوبی گسیل خواهد کرد.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌های محلی گزارش دادند که کاروانی سه هزار نفره از مهاجران هندوراس، گواتمالا و السالوادور تلاش می‌کند با عبور از مکزیک وارد خاک ایالات متحده آمریکا شود.

 ترامپ در واکنش به این خبر در حساب توییتری خود نوشت: «علاوه بر قطع تمام کمک‌های مالی به این کشورها که به نظر می‌رسد توانایی کنترل جمعیت خودشان را هم ندارند، باید با قوی‌ترین واژه‌ها از مکزیک بخواهم جلوی این یورش را بگیرد و اگر قادر به این کار نیست، من ارتش را فرا می‌خوانم و مرزهای جنوبی را می‌بندم.» ترامپ می‌گوید «در مقام ریاست جمهوری، مساله مهاجران اهمیت بیشتری برای من دارد تا پیمان تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک.»

ساعاتی پس از اعلام این تهدید و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اعزام پلیس فدرال مکزیک به مرزهای این کشور با گواتمالا ترامپ با تشکر از دولت مکزیک اعلام کرد همکاری‌ها با این کشور را ادامه خواهد داد.

همزمان با آن «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار با مقام‌های رسمی مکزیک از جمله «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور این کشور وارد مکزیکوسیتی شد.

مرز سه هزار و دویست کیلومتری میان مکزیک و ایالات متحده، یکی از پرترددترین مرزهای جهان به شمار می‌رود. روزانه صدها هزار مهاجر لاتین‌تبار با عبور از این مرز به ایالات متحده وارد می‌شوند یا به کشور خود باز می‌گردند.

دونالد ترامپ از زمان تبلیغات انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری، رویکرد به شدت سختگیرانه‌ای درباره مهاجران کشورهای آمریکای مرکزی در پیش گرفت. وی برای تحقق وعده ساخت دیوار در طول مرزهای کشورش با مکزیک بسیار تلاش کرد اما تاکنون از اجرای آن، ناتوان مانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.