وی در گفت و گو با خبرگزاری آلمان گفت که مسئولان کشورش تلاش کردند وی را به سفارت عربستان در قاهره بکشانند تا پس از آن وی را بدزدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاهزاده« خالد بن فرحان آل سعود» که در آلمان اقامت دارد حکومت کشورش را به تلاش برای ربودنش متهم کرد.

وی روز گذشته-سه شنبه- در گفت و گو با خبرگزاری آلمان گفت که مسئولان کشورش تلاش کردند وی را به سفارت عربستان در قاهره بکشانند تا پس از آن وی را بدزدند.

عربستان به این اتهام شاهزاده سعودی مخالف و مقیم آلمان پاسخی نداده است.

شاهزاده خالد بن فرحان گفت که حکومت کشورش به منظور ربودنش برایش دام پهن کرده بود.

این شاهزاده سعودی افزود که یکی از نزدیکانش که در قاهره اقامت دارد چند روز قبل از ربودن«جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور عربستانی و قتل وی داخل کنسولگری عربستان در استانبول با وی تماس گرفت و به وی اطلاع داد که یک چک پول برای کمک مالی اش وجود دارد که وی باید آن را تحویل بگیرد.

وی افزود: این فامیل به من اطلاع داد که یک چک برای کمک مالی به من صادر شده ولی برای تحویل آن باید به سفارت عربستان به قاهره برون اما فهمیدم که یک دام است.

این شاهزاده مخالف تأکید کرد که اگر به قاهره می رفتم سرنوشتی به مانند سرنوشت خاشقجی در انتظارم بود.

جمال خاشقجی از دوم ماه اکتبر جاری در پی ورود به کنسولگری کشورش در استانبول برای انجام برخی کارهای اداری مرتبط با ازدواجش ناپدید شد و دیگر اثری از وی پیدا نشد.

در حالی که مسئولان عربستان سعودی مدعی اند که خاشقجی کنسولگری را مدت اندکی پس از ورود به آن ترک کرده است اما «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از عربستان خواست مدارک این ادعای خود را ارائه کند؛ چیزی که حکومت عربستان سعودی تا کنون انجام نداده است و اعلام کرد که دوربین های کنسولگری در زمان ورود خاشقجی چیزی را ثبت نکردند.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقچی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

خانواده خاشقجی نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی برای کشف واقعیت ها درباره قتل وی پس از ورود به کنسولگری عربستان شدند.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت که مسئولان ترکیه به همتاهای ترک خود اطلاع دادند که فایل های صوتی و تصویری در اختیار دارند که قتل خاشقجی داخل کنسولگری را ثابت می کند.

در همین حال، کشورها و سازمان های غربی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا از ریاض خواستند که سرنوشت خاشقجی را فاش کند این در حالی است که برخی کشورهای عربی مانند بحرین و مصر با عربستان در برابر تهدیدهای واشنگتن برای اعمال تحریم ها در صورت اثبات دست داشتن عربستان در قتل خاشقجی اعلام همبستگی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.