پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه نشنال اینترست نوشت:

بشار اسد پیروز شد و آمریکا باخت

شکست در عراق یکی از بهترین مثال های دخالت آمریکاست و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید به یکی دیگر از مصیبت هایی که ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به بار آورد پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،«داگ باندو» نویسنده روزنامه نشنال اینترست نوشت:هر کسی به دمشق پایتخت سوریه سفر کند می بیند که نیروهای امنیتی سوریه در دمشق مستقر هستند و خیابان ها مزین به عکس های «بشار اسد» ریس جمهور سوریه است. علاوه بر آن مردم در خیابان در حالی حضور پیدا می کنند که خوش بینی درباره آینده بهتر بر چهره های آنها نقش بسته است.

 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیگر در معرض خطر نیست و ایالات متحده باید مداخله نظامی خود را در امور این کشور متوقف کند.

باندو که یک هفته در سوریه گذرانده است نوشت: بلافاصله واضح است که چه کسی مسئول همه چیز است . در پایتخت کشور، دمشق، نیروهای امنیتی در مناطق مختلف از جمله ساختمان های دولتی مستقر هستند.تقریبا هر خیابان با تصاویر رئیس جمهور اسد تزئین شده است و ساکنان شهر در مورد آینده بسیار خوش بین هستند.

این نویسنده در عین حال می نویسد که ایالات متحده فکر می کند که باید بشار اسد از قدرت کناره گیری کند اما این اشتباه است، زیرا او طرفداران زیادی دارد و کسی که وحشتناک بود می توانست جای او را بگیرد. 

وی در ادامه نوشت: چند سال پیش تعداد اندکی از مردم تصور می کردند که اسد می تواند کنترل بیشتر بخش های سوریه را بازپس گیرد اما او امروز همه دشمنانش را شکست داد.

باندو در ادامه نوشت:جنگ داخلی در سوریه مصیبت بزرگی بود و ترامپ حق ندارد به یک کشور خارجی حمله کند و آن را اشغال یا تقسیم کند. آمریکا نمی تواند روسیه و ایران که روابط قوی با اسد دارند را وادار به ترک سوریه کند.

علاوه بر این، واشنگتن می خواست سوریه را  دموکراتیک و لیبرال کند و این کار را از طریق گروه های مخالف مورد حمایتش انجام دهد اما نتایج بسیار فاجعه بار بود.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی داعش در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق این کار را کرده است.

داگ باندو در پایان نوشت: شکست در عراق یکی از بهترین مثال های دخالت آمریکاست و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید به یکی دیگر از مصیبت هایی که ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به بار آورد پایان دهد. اسد پیروز شد و واشنگتن شکست خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.