بر اساس اسناد جدید، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رویترز گزارش داد: اسناد محرمانه نشان می‌ دهند «جارد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» به مدت 7 سال (2009 تا 2016) مالیات بر درآمد اندکی پرداخته یا اصلا نپرداخته است.

در دهه گذشته، شرکت خانوادگی کوشنر میلیارد‌ها دلار صرف خرید املاک و مستغلات کرده است. سرمایه گذاری‌ های شخصی وی در زمینه سهام افزایش یافته است. ثروت خالص وی رشد 500 درصدی داشته و به حدود 324 میلیون دلار رسیده است.

اما بر اساس اسناد مالی محرمانه‌ ای که به دست نیویورک تایمز رسیده، کوشنر ظاهرا چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی به دولت فدرال نپرداخته است.

بر اساس این اسناد که بیش از 40 صفحه است، صورت حساب‌ های مالیاتی اندک وی نتیجه ترفند‌های معمول برای کاهش مالیات است که وانمود می‌ شد شرکت کوشنر هر سال میلیون‌ ها دلار ضرر مالی می‌ دهد. اما این ضرر‌ها فقط روی کاغذ بودند و در واقع کوشنر و شرکت وی از نظر مالی به هیچ وجه متضرر نشده اند. این ضرر‌ها حاصل افت قیمت بود؛ یک سود مالیاتی که سرمایه گذاران در بخش املاک بخشی از هزینه‌ های ساختمان‌ های خود را هر سال از درآمد خود که مشمول مالیات می‌ شود، کم می‌ کنند.

برای مثال در سال 2015، کوشنر یک خانه 1.7 میلیون دلاری از سود حاصل از درآمد و سرمایه گذاری‌ های خود خریداری کرد. اما این سود‌ها در لابلای ضرر 8.3 میلیون دلاری وی گم شد، که علت اصلی آن نیز «کاهش قیمت قابل توجه» املاک و مستغلاتی بود که تحت مالکیت کوشنر و شرکت بودند.

اما در این اسناد هیچ اشاره‌ ای نشده است که کوشنر و شرکت وی قانون شکنی کرده اند.

در واقع این اسناد مالی به گونه ای تنظیم شده است که در آن، هیچ گونه مدرکی دال بر قانون شکنی از سوی شرکت کوشنر نمی توان یافت؛ تا جایی که وکیل کوشنر نیز مدعی شده است که جارد «تمامی بدهی مالیاتی خود را پرداخته است».

این اسناد را موسسه‌ ای که قصد داشت به کوشنر وام بدهد، برای بازنگری در امور مالی وی و با همکاری خودش تهیه کرده است. در این اسناد مالی، معاملات تجاری، درآمدها، هزینه‌ ها و وام‌ های کوشنر از سال 2009 تا 2016 تشریح شده است. این اسناد حاوی اطلاعاتی است که از پرونده‌ های مالیاتی کوشنر و سایر اطلاعات ارائه شده توسط مشاوران وی به دست آمده است. این اسناد که بخش اعظم آن سال گذشته تهیه شده است، توسط فردی که تعاملات مالی با کوشنر و خانواده اش داشته، در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفته است.

13 حسابدار مالیاتی و وکیل از جمله «ریچارد هاروی» مقام مالیاتی در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، «جورج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» این اسناد را بررسی کردند. هاروی گفت: با فرض این که این اسناد صحت داشته باشند، کوشنر دستکم 5 دوره در 8 سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته یا مبلغ اندکی پرداخته است. نمایندگان کاخ سفید و شرکت کوشنر به درخواست‌ ها برای اظهار نظر در این زمینه هیچ پاسخی ندادند.

این افشاگری پس از آن صورت گرفت که مالیات‌ های دونالد ترامپ، تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. نیویورک تایمز در نتایج تحقیقاتی که این ماه منتشر کرد اعلام کرد که ترامپ در یک کلاهبرداری آشکار، ثروت خانواده اش را برای خودداری از پرداخت مالیات پنهان کرده است.

ترامپ با خودداری در انتشار اظهارنامه مالیاتی خود یک سنت ده‌ ها ساله را شکسته است. اما بخش‌ هایی از اظهارنامه مالیاتی وی در سال 1995 که روزنامه نیویورک تایمز قبلا منتشر کرده، روند مشابهی را نشان می‌ دهد که در اسناد اخیر درباره فرار مالیاتی کوشنر منتشر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.