یک زن مصری تبار احتمالا سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل خواهد شد و ترامپ هم این گمانه زنی را رد نکرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا «دینا پاول» را به عنوان جایگزین «نیکی هیلی» نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل معرفی کرده است.

 

2017-12-10t194026z1151273663rc1817d5f310rtrmadp3usa-politics-misconduct

 

هیلی روز سه شنبه از سمت خود کناره گیری کرد و ترامپ با استعفای وی موافقت کرد. با کناره گیری وی، گمانه زنی ها در مورد جانشین وی بالا گرفت و دینا پاول جدی ترین گزینه مطرح شده است.

 

00

 

دینا پاول کیست؟

«دینا حبیب پاول» متولد 12 ژوئن 1973 و مصری تبار است. او در خانواده‌ ای قبطی زاده شد. پدرش کاپیتان ارتش مصر بود و مادرش در دانشگاه آمریکایی در قاهره تحصیل کرد. خانواده‌ اش او و خواهرش را در چهار سالگی روانه آمریکا کردند. دینا زمانی که به آمریکا وارد شد، زبان انگلیسی نمی دانست.

خانواده دینا ساکن شهر «دالاس» در ایالت «تگزاس» شدند. شماری از خویشاوندان آنها نیز در جامعه قبطی آنجا سکونت داشتند. خانواده او یک خواروبارفروشی داشتند و پدرش همچنین زمان هایی هم به عنوان راننده اتوبوس کار می کرد. مادرش هم مدت زمانی در کارهای اجتماعی فعالیت داشت. دختر سوم خانواده در آمریکا متولد شد. 

دینا به سرعت در مدرسه زبان انگلیسی را آموخت اما خانواده اش اصرار داشتند که او باید با فرهنگ و زبان مصری بزرگ شود. بنابراین، او به زبان عربی هم کاملا مسلط است.

او وارد مدرسه دختران در آکادمی «اورسولاین» دالاس شد و در سال 1991 در آنجا فارغ التحصیل شد.

دینا سپس وارد دانشکده هنرهای لیبرال آستین در تگزاس شد و در برنامه افتخاری «طرح لیبرال هنر 2» شرکت کرد و در آن ترکیبی از علوم انسانی، جامعه شناسی، و جرم شناسی را مطالعه کرد. او کار اجتماعی خود را آغاز کرد و در انجمن خیریه «سه دلتا» عضو شد.

 

0

 

دینا به عنوان دستیار اجرایی «او اچ هریس» و «جری ای پترسون» دو عضو جمهوری خواه سنا در ایالت تگزاس کمک می کرد و کمک خرجی  برای تحصیل اش در می آورد. به این ترتیب بود که او در مسائل مربوط به سیاست، از جمله اصلاح عدالت نوجوانان فعالیت کرد. او در خانواده ای بود که به شدت حامی حزب جمهوری خواه بود و «رونالد ریگان» را بسیار مورد تحسین قرار می داد.

او در سال 1995 با مدرک لیسانس در علوم انسانی از کالج هنرهای لیبرال فارغ التحصیل شد.

فعالیت سیاسی

دینا به دانشگاه حقوق درخواست پذیرش داد و البته درخواستش پذیرفته شد. با این حال، به دلیل تسلطش به زبان عربی، «کی بایلی هاچیسون» سناتور تگزاسی به او کارآموزی یک ساله را پیشنهاد داد. او این درخواست را پذیرفت و طی فرآیندی به واشنگتن رفت. 

 

Kay_Bailey_Hutchison_at_University_of_Texas

 

پس از پایان یک دوره کارآموزی، وی رئیس کارکنان «دیک آرمی» رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا شد او 4 سال این سمت را در اختیار داشت. 

او سپس رئیس امور کنگره در کمیته ملی جمهوری خواهان شد. کار او این بود که به یافتن پست برای جمهوری خواهان در شرکت های لابی گر کمک می کرد. و این چنین بود که وارد کارزار انتخاباتی «جورج دبلیو بوش» شد.

از ژانویه 2003 او به عنوان دستیار رئیس کارکنان ریاست جمهوری خدمت می کرد. در این شغل، او به رئیس جمهور در انتصاب های کابینه، و پست های سفارتی در کل دولت آمریکا کمک می کرد. او 35 کارمند در اختیار داشت و زمانی که دور دوم ریاست جمهوری بوش در ژانویه 2005 آغاز شد، حدود 4 هزار نفر را به خدمت گرفته بود.

او در برخی از فعالیت های مربوط به مشاوره و استخدام در دولت شرکت می کرد و در سن 29 سالگی جوان ترین فردی بود که تا آن زمان آن سمت را در اختیار داشت.

در مارس 2005 او به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور آموزشی و فرهنگی مشغول به کار شد؛ انتصابی که شامل سفیر شدن در جهان عرب زبان هم می شود. این انتصاب او در صفحه اول رونامه الاهرام منتشر شد و او را به سلبریتی در مصر بدل کرد.

 

Nicholas_Negroponte_DNI_swearing_in_ceremony_2005

Laura_Bush_US_Afghan_Womens_Council_Roundtable_2006

 

پاول از 11 ژوئیه 2005 تا 6 ژوئن 2007 در این پست خدمت کرد. 

در سال 2007 او کاخ سفید و خدمات دولتی را رها کرد و گفت می خواهد به خانواده رسیدگی کند. او بالاترین مقام عربی - آمریکایی در دولت بوش بود. 

او در سال 2007 به عنوان رئیس بخش سرمایه‌ گذاری ضربتی در شرکت گلدمن ساکس مشغول به کار شد. او در سال 2010 شریک این شرکت شد و یکی از ارزشمندترین جوایز در بخش مالی آمریکا را در اختیار گرفت؛ این در حالی بود که او هیچ سابقه ای در زمینه مالی نداشت.

 

USCIS_Director_Emilio_T._González_presents_Assistant_Secretary_of_State_Dina_Powell_with_the_“Outstanding_American_by_Choice”_recognition_in_Washington__DC__Apr._23__2007

 

او در این دوره، همچنین عضو هیئت مدیره در دانشگاه آمریکایی در قاهره، مرکز توسعه جهانی، و دانشکده نایتینگله-بامفورد بود. دینا حبیب پاول همچنین عضو شورای روابط خارجی و عضو کمیسیون سه جانبه بوده است.

او همچنین با دموکرات هایی نظیر «والری جارت» و «جین اسپرلینگ» مشاوران دولت اوباما همکاری داشته است. 

در نهایت وی در ژانویه 2017 از سوی دونالد ترامپ به عنوان مشاور ارشد رئیس‌ جمهور در طرح‌ های اقتصادی برگزیده شد و از مارس 2017 تا ژانویه 2018 به عنوان قائم‌ مقام دستیار امور امنیت ملی رئیس‌ جمهور آمریکا خدمت کرد.

 

President_Donald_Trump_receives_a_briefing_on_a_military_strike

Ivanka_Trump_before_a_meeting_with_Canadian_Foreign_Minister_Chrystia_Freeland_at_Hotel_Adlon_(33423575924)

President_Trump_s_Trip_Abroad_(33960903104)

00000

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.