در شرایط ناامنی اجتماعی و بحران سیاسی ای که گریبان دولت فرانسه را گرفته، قرار است دولت این کشور استعفا دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی استار گزارش داد 2 مجروح حادثه تیراندازی روز گذشته در خیابان «ژورژ سنک» پاریس جان باختند.

روز گذشته فرد مسلحی در مقابل هتل پنج ستاره سعودی ها در خیابان عیان نشین ژورژ سنک در مرکز پاریس اقدام به تیراندازی کرد که در پی آن 2 نفر به شدت مجروح شدند و امروز در اثر شدت جراحات وارده جان باختند.

ناامنی ها در روزهای اخیر در فرانسه در حالی افزایش یافته که چند روزی است وزارت کشور فرانسه به دلیل استعفای «ژرار کلمب» بدون وزیر است. کلمب در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که اکنون موضوع های امنیتی و پناهندگان غیرقانونی، از چالش‌ های وزارت کشور فرانسه است.

کلمب در هفته های اخیر انتقاداتی به ماکرون وارد کرده و گفته بود که دولت وی «فاقد فروتنی» است. وی همچنین گفته بود: «تعداد کمی از ما با ماکرون صحبت می کنیم. طولی نمی کشد که او دیگر تحمل من را نخواهد داشت. اما اگر همه ما مقابل او تعظیم کنیم او در نهایت منزوی خواهد شد.»

عصر روز دوشنبه نیز در اثر تیراندازی دو موتور سوار در شهر صنعتی «تولوز» در جنوب فرانسه یک نفر کشته و 2 نفر به شدت مجروح شدند.

 

TOULOUSE-SHOOTING-735085

1470244

 

همچنین صبح امروز فردی مسلح به سلاح سرد در خیابان پاریس نوزدهم به خاطر سیگار اقدام به تهدید مردم کرد و پس از دخالت پلیس، با قمه به پلیس حمله کرده است.

حالا در این شرایط ناامنی اجتماعی و بحران سیاسی که گریبان دولت فرانسه را گرفته، قرار است دولت استعفا دهد و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با معرفی نخست وزیر بار دیگر اقدام به تشکیل کابینه جدید نماید.

تاکنون در مدت حدود 17 ماه از روی کار آمدن امانوئل ماکرون، 7 وزیر کابینه فرانسه استعفا داده اند. این بحران که به ندرت در دولت های گذشته فرانسه اتفاق افتاده، منجر شده رئیس دولت فرانسه دست به تغییرات و اصلاحات اساسی بزند و با استعفای دولت قرار است کابینه جدید معرفی شود.

محبوبیت ماکرون به حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده و منتقدان می گویند که سیاست های وی به نفع ثروتمندان، و رفتار شخصی اش متکبرانه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.