در صورت صحت این اخبار ما در برابر یک عملیات ترور سیاسی قرار داریم که در اراضی عربستان(کنسولگری) رخ داده است. این نقض قوانین بین المللی، حقوق بشر و اصول دین اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، شاهزاده«مولای هشام» پسر عموی ملک« محمد ششم» پادشاه مراکش به خبر ناپدید شدن و ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و نویسنده مشهور عربستانی منتقد ریاض  واکنش نشان داد و آن را «وحشیانه» توصیف کرد و مسئولان عربستانی را در صورت روشن نشدن واقعیت ها درباره این « جنایت» مسئول این ترور دانست.

مولای هشام در توئیتی در حساب شخصی خود به عربی و انگلیسی درباره عملیات ناپدید شدن خاشقجی از روز سه شنبه هفته پیش و انتشار اخباری درباره ترور وی نوشت: خبری از شهروند عربستانی،روزنامه نگار و دوست عزیز از 2 اکتبر جاری نیست و اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که وی در معرض شکنجه و قتل به دست همیهنانش در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول قرار گرفته است. در صورت صحت این اخبار ما در برابر یک عملیات ترور سیاسی قرار داریم که در اراضی عربستان(کنسولگری) رخ داده است. این نقض قوانین بین المللی، حقوق بشر و اصول دین اسلام است.

شاهزاده هشام در ادامه نوشت: حکومت عربستان باید درباره این جنایت توضیح دهد و جنایتگاران احتمالی را به دادگاه تحویل دهد. در صورتی که این کار را نکند مسئول این اقدام وحشیانه است که عواقب آن محاسبه نشده است.

شاهزاده مولای هشام در این توئیت نوشت که به رغم روابط گرمی که با عربستان سعودی دارد اما این روابط به دلیل انتقاداتش از شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تحت تأثیر قرار گرفته است؛ وی ولیعهد عربستان را فردی عجول می داند که به جایگاه عربستان لطمه وارد می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.