راست افراطی در دروازه‌ های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و تصاحب قدرت سیاسی در برزیل قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد فردا یکشنبه هفتم اکتبر در برزیل انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌ شود و اکثر رسانه های بین المللی به انتخابات در بزرگترین کشور آمریکای لاتین، توجه نشان داده‌ اند. از بیش از 150 میلیون شهروند برزیلی دعوت شده است تا میان دموکراسی یا اقتدارگرایی یکی را برگزینند.

اهمیت این دوره از انتخابات برزیل در ویژگی‌ های کاندیدای جدید این کشور نهفته است. نگرانی مطبوعات بین الملل از آنجا ناشی می‌ شود که به دنبال دو بار انتخاب رهبران چپ «لولا داسیلوا» و «دیلما روسف»، اکنون کاندیدایی به سمت پیروز پیش می رود که در جناح رادیکال راست افراطی قرار داد.

6 نفر در فهرست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این دوره برزیل قرار دارند ولی بخت «جائیر بولسونارو» برای پیروزی از 5 کاندیدای دیگر بیشتر است.

 

00000000

 

«فرناندو حداد» از حزب کارگر اصلی ترین رقیب بولسونارو محسوب می شود.

 

0000

 

بولسونارو یک نظامی سابق ارتش برزیل و عضو کلیسای تبشیری این کشور است که رهبر حزب «سوسیال لیبرال» راست افراطی برزیل است.

 

0000000

 

به نوشته روزنامه لوموند، کاندیدای 63 ساله ریاست جمهوری برزیل به اظهارنظرهای نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه‌‌ اش شناخته می‌ شود. این نظامی سابق توانسته است سوار بر موج احساسات تهییج شده توده‌ های ناراضی علیه فساد وخشونت خود را کاندیدای برتر انتخابات این دوره نشان دهد.

او متعهد شده که قوانین مالکیت اسلحه را آسان‌ تر کند و علیه گروه‌ های قاچاق مواد مخدر نیز اعلام جنگ کرده است.

او همچنین متعهد شده که سقط جنین را امری غیرقانونی اعلام کند که همین مساله حمایت مسیحیان انجیلی را برای او به دنبال داشته است.

«جائیر بولسونارو» کاندیدای راست افراطی، نه تنها توانسته است حمایت کلیسای تبشیری را جلب نماید، بلکه با دادن وعده‌‌ شکوفایی تجارت و اقتصاد اقبال محافل مالی کشور را نیز با خود دارد.

 

000

 

رسانه های چپ گرا در برزیل، بولسونارو را یک فاشیست به تمام معنی می‌ دانند و هشدار می دهند که «فاشیسم برزیل را تهدید می‌ کند». به نوشته این رسانه ها، نژاد پرست، بیگانه‌ ستیز، ضد زن و هوادار دیکتاتوری، مشخصات مردی است که علی رغم اندیشه های این‌ چنینی، توانسته است اقبال عمومی شهروندان برزیل را به دست آورد.

علاوه بر این، موضع این کاندیدا در خصوص مسائل اقتصادی همچنان روشن نیست. اقتصاد برزیل در سال‌ های 2015 و 2016 با رکود مواجه بود.

بولسونارو در ماه سپتامبر با چاقوی یک فعال چپ افراطی زخمی شد، ولی به صحنه بازگشت و امروز خواهان ایجاد تسهیلات در حمل سلاح در کشور است.

به گفته بولسونارو، او برای پیروزی در انتخابات یکشنبه، 6 میلیون رای کم دارد تا اکثریت آرا را به دست آورد. در صورتی که برزیل مجبور به برگزاری دور دوم انتخابات باشد، این رای‌گیری در 28 اکتبر میان دو نامزد برتر برگزار خواهد شد.

این کاندیدای راست گرا در فیس بوک از هواداران خود خواست که از برگزاری دور دوم انتخابات جلوگیری کنند و خویشاوندان و دوستانشان را متقاعد کنند که به او رای دهند.

یکی از نظرسنجی‌ های اخیر نشان می‌ دهد که بولسونارو از محبوبیت 35 درصدی برخوردار است که با افزایش 3 درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی همراه بوده است. این نظر سنجی همچنین محبوبیت حداد را 22 درصد نشان می‌ دهد.

 

0

 

تازه ‌ترین نظرسنجی‌ صورت گرفته، محبوبیت بولسونارو را 9 درصد بیشتر از حداد نشان می‌ دهد اما همچنین حاکی از آن است که او ممکن است در دور دوم انتخابات با متحد شدن همه کاندیداها، از حداد شکست بخورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.