ترکیه جدای از آن در استان های «ادلب» و «حلب» حضور نظامی دارد شهرهای«الباب» و عفرین» را در شمال سوریه به اشغال خود در آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه برای خروج نیروهای ترکیه از سوریه یک شرط تعیین کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: زمانی که مردم سوریه انتخابات خود را انجام دهند ما آن جا را ترک می کنیم. ما را مردم بی گناه سوریه به آن جا دعوت کرد. 

این در حالی است که حضور نیروهای ترکیه در سوریه غیرقانونی است و دولت سوریه نیز حضور ترکیه را در مناطق شمالی این کشور اشغالگری می داند.ترکیه همچنین شماری گروه مسلح مورد حمایت خود در شمال سوریه دارد.

ترکیه جدای از آن در استان های «ادلب» و «حلب» حضور نظامی دارد شهرهای«الباب» و عفرین» را در شمال سوریه به اشغال خود در آورده است.

رئیس جمهور ترکیه در مورد همکاری آمریکا با گروه های مسلح به ویژه کردها در سوریه نیز گفت :19 هزار تریلی حامل سلاح، مهمات و ادوات نظامی به سوریه ارسال شده است. توسط چه کسی؟ توسط آمریکا.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  که در همایش بین‌المللی «تی‌‌.آر‌‌.تی ورلد» با موضوع «بازاندیشی صلح و امنیت در جهان از هم‌ گسیخته»در استانبول سخن می گفت افزود: تاریخ تکرار می شود، اگر از هر واقعه تاریخی عبرت گرفته شود تاریخ تکرار نمی شود.

اردوغان با بیان اینکه کاری که باید انجام شود این است؛ زمان 5 عضو دائمی گذشت. چرا؟ این شرایط زمان جنگ جهان دوم بود. دیگر در آن شرایط نیستیم. دیگر زمان تغییر و تحول جدید است، تصریه کرد: سازمان ملل به انجام اصلاحات ساختاری احتیاج دارد. تشکیل سازمان ملل متحد محصول جستجو برای عدل است، اما این سازمان علی رغم آنکه با این هدف تشکیل شد، متاسفانه نتوانسته است پاسخگوی این هدف باشد. وضعیت افغانستان، یمن، سوریه و آراکان برای همه آشکار است، سازمان ملل در خصوص وضعیت این مناطق اقدامی انجام نمی دهد. همچنین موضوع قبرس نیز حل نشده است. راه حلی برای مساله فلسطین نیز تاکنون پیدا نشده است. چرا؟ زیرا هزاران مصوبه علیه رژیم اسرائیل در سازمان ملل تصویب شده، این مصوبات قابل اجرا است، خیر. چرا؟ زیرا شورای امنیت پنج عضو دائمی دارد. اگر یکی از آنان رای مخالف بدهد موضوع خاتمه می یابد.

رئیس جمهور ترکیه با یادآوری اینکه باید یک شورای امنیت سازمان ملل جدید با حضور هفت قاره و نمایندگان آن تشکیل شود، افزود: تاکنون سازمان ملل به مطالبات عدالت‌خواهانه جوابی پیدا نکرده است.تاکنون سازمان ملل به مطالبات عدالت‌خواهانه جوابی پیدا نکرده است. اردوغان: در حال حاضر 193 کشور عضو سازمان ملل هستند و بایستی همه این اعضا به شکل دوره‌ای به عنوان عضو دائم در شورای امنیت جای بگیرند. اگر این راهکار اجرا نشود نمی‌توان انتظار داشت که عدالت جهانی از سوی 5 کشور برقرار شود. 

وی با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل تمامى کشورهاى جهان را نمایندگى نمى کند، گفت: نشانه هایی از نزدیک شدن به زمان فروپاشی اتحادیه اروپا را مشاهده می کنم.

در مورد جنگ اقتصادی که از طرف آمریکا آغار شده نزی گفت:هرگز در برابر جنگ اقتصادی عقب نخواهیم نشست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.