روسیه ارسال سامانه اس 300 را به سوریه آغاز کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد ارسال سامانه پدافند موشکی «اس300» به سوریه از امروز آغاز شده است.

وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل این خبر را داد.

ارسال سامانه اس 300 به سوریه به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

وی در این نشست در خصوص احتمال استفاده از سیستم تهاتری برای فروش نفت ایران پس از از سر گیری تحریم های مالی ایران از ماه نوامبر گفت، تمامی نظرات مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

او همچنین به ساز و کار مذاکرات سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت بر اساس توافق سه کشور قرار شد در «ادلب» سوریه منطقه بدون درگیری ایجاد شود.

وی گفت: «دو روز پیش در دیدار با وزرای خارجه ایران و ترکیه، ما توافق کردیم که این توافقنامه اجرایی شود و افراد مسلح بدون همراه داشتن تسلیحات سنگین، از این منطقه خارج شوند.»

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور دوشنبه گذشته طی سخنانی گفت کشورش سامانه اس 300 را طی دو هفته آینده به سوریه تحویل می دهد.

وی افزود: پارازیت الکترونیکی در سواحل سوریه با هدف جلوگیری از تماس‌ های ماهواره‌ ای و تماس هواپیماها، راه‌ اندازی خواهد شد.

شویگو بار دیگر تاکید کرد رژیم صهیونیستی مسئول ساقط شدن هواپیمای روسیه در سوریه است.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر طی نشست مطبوعاتی با اشاره به دلایل ساقط شدن هواپیمای این کشور طی هفته گذشته در سوریه گفت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مسئول ساقط شدن هواپیمای نظامی روسیه در سوریه است.

از سوی دیگر، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در رابطه با تحویل سامانه اس 300 به سوریه اظهار داشت: «بعد از سقوط هواپیمای روسیه در سوریه تصمیم گرفته شد تا در راستای افزایش امنیت نیروهای ارتش روسیه در این کشور٬ سامانه اس300 به دمشق داده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.