سناتور «لیندسی گراهام» با اشاره به گزارش هفته گذشته نیویورک تایمز تاکید کرد که «کودتایی بروکراتیک» برای برکناری رئیس‌ جمهوری آمریکا جریان دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن اگزماینر آمریکا در گزارشی نوشت: در پی گزارش هفته گذشته در مورد اینکه معاون دادستان کل در تلاش برای برکناری رئیس جمهور بوده، لیندسی گراهام از سناتورهای ایالت کارولینای جنوبی در گفت و گویی مطبوعاتی از کودتای بوروکراتیک علیه ترامپ پرده برداشت.

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد «رود روزنستاین» معاون دادستان تلاش کرده اعضای دولت را برای استفاده از متمم 25 قانون اساسی برای عزل دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری متقاعد کند.

روزنستاین این موضوع را انکار کرده است.

حال گراهام در مصاحبه با «فاکس نیوز ساندی» به این پرسش پاسخ داده که آیا رود روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا باید بابت تلاش به استفاده  اخراج شود یا خیر.

او گفت: ترامپ نباید روزنستاین را اخراج کند مگر اینکه برایش مستدل شود که او دروغ می‌گوید.

گراهام گفت: «روزنستاین مواردی که روزنامه نیویورک تایمز علیه او مطرح کرده است، نپذیرفت اما یک کودتای بروکراتیک علیه دونالد ترامپ وجود دارد که اینجا کشف شد. افرادی در اف‌ بی‌ آی برای لکه‌ دار کردن انتخابات ریاست جمهوی 2016 و نشان دادن آن به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ ها در انتخابات تلاش کردند.»

او با اشاره به شماری از مقام‌ های سابق اف‌ بی‌ آی از جمله «اندرو مک کیب» «بروس اوهر» و «پیتر استزروک» افزود: اقدامات آنها نشان می دهد مقامات دولتی تلاش می کنند ترامپ را تخریب کنند.

گراهام در ادامه گفت: «اگر روزنستاین دست داشته است، باید اخراج شود. اگر کاری نکرده است، باید رهایش کرد ... اما او نمی‌ تواند این تصمیم را بگیرد. ما به شورای ویژه‌ ای نیاز داریم تا این مساله را بررسی کند. در وزارت دادگستری و اف بی آی کودتای بروکراتیکی در حال رخ دادن است و فردی باید به آن رسیدگی کند.»

آن طور که جمعه گذشته نیویورک‌تایمز گزارش داده بود روزنستاین به دنبال این بوده که چند نفر از اعضای هیات دولت را ترغیب کند که با استفاده از متمم 25 قانون اساسی برای عدم کفایت رئیس‌ جمهور تلاش کنند.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که روزنستاین پیشنهاد کرده بود که برای اثبات هرج و مرج و ناکارآیی داخل کاخ‌ سفید، سخنان ترامپ ضبط شود.

نیویورک تایمز نوشته این پیشنهاد را روزنستاین در جلسه‌ ای که میان مقام‌ های دادگستری و اف‌ بی‌ آی در ماه مه 2017 برگزار شده، طرح کرده است.

این روزنامه این اتهامات را به نقل از چندین منبع ناشناس نوشته که گفته اند از محتوای این جلسه مطلع‌ اند.

روزنستاین روز جمعه ساعتی پس از انتشار گزارش نیویورک‌ تایمز ادعاهای طرح شده در آن را «ناصحیح و به لحاظ دقت نادرست» خواند و گفت: بیش از این درباره گزارشی که منابعش ناشناس‌، و آشکارا علیه دادستانی‌ اند و تنها به دنبال پیشبرد مقاصد خود هستند، اظهار نظر نخواهد کرد. اما اجازه دهید تصریح کنم که بر اساس مراوده کاری که با رئیس جمهور دارم، نیازی برای استفاده از متمم 25 وجود ندارد.»

این متمم قانون اساسی آمریکا که پس از ترور «جان اف کندی» به قوانین این کشور افزوده شد به هیات دولت اجازه می دهد که چنانچه رئیس جمهوری به علل جسمی یا روانی قادر به اداره امور نباشد، عدم کفایت او را بررسی و اعلام کنند و وظایف او را به معاون رئیس‌ جمهور محول کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.