رای دهندگانی که در انتخابات سال 2016 از کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات ها حمایت کرده بودند، اکنون برای علیه ترامپ متحد شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هیل گزارش داد تازه ترین نظرسنجی شبکه سی بی اس نشان می دهد دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آتی به احتمال زیاد کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست خواهند گرفت زیرا بخت پیروزی آنها طی ماه های اخیر به تدریج افزایش یافته است. 

این نظرسنجی که در 61 حوزه انتخاباتی در سراسر آمریکا صورت گرفته، نشان داده است که اگر انتخابات امروز برگزار می شد احتمالا دموکرات ها 224 کرسی را کسب می کردند که این رقم بیشتر از 218 کرسی لازم برای کسب اکثریت این مجلس است.

رای دهندگانی که در انتخابات سال 2016 از «هیلاری کلینتون» کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات ها حمایت کرده بودند، اکنون برای حمایت از کاندیداهای دموکرات ها متحدتر شده اند؛ اتحادی که در میان رای دهندگان به دونالد ترامپ دیده نمی شود.

6 درصد از آمریکایی هایی که به ترامپ  رای داده بودند می گویند که به دموکرات ها رای خواهند داد، در حالی که تنها 2 درصد از رای دهندگان به کلینتون می گویند به جمهوری خواهان رای خواهند داد.

میزان خطای این تخمین 12 کرسی است که به این ترتیب هنوز کسب اکثریت مجلس نمایندگان توسط دموکرات ها قطعی نیست و جمهوری خواهان نیز این امکان را دارند که در انتخابات نتیجه مطلوب خود را بگیرند.

میزان مشارکت رای دهندگان نقش اساسی ای در شانس دموکرات ها برای کنترل مجلس ایفا خواهد کرد.

در این میان دموکرات ها با امیدواری زیادی چشم به نتایج این انتخابات دوخته اند و خود را برای ورود به کنگره آماده می کنند. علت این امیدواری و به نوعی خوش بینی نه به دلیل عملکرد قابل دفاع آنها، بلکه به سبب کارنامه پر انتقاد دونالد ترامپ است.

اعضای دموکرات سنای آمریکا در حال تحقیق درباره اتهامات جدیدی هستند که در خصوص سوء رفتارهای جنسی علیه «برت کاوانا» کاندیدای ترامپ برای عضویت در دیوان عالی مطرح شده است. بر این اساس، «کریستین بلیسی فورد» استاد دانشگاه قرار است روز پنجشنبه در سنای آمریکا حاضر شود و در خصوص اتهام تجاوز جنسی که به کاوانا نسبت داده است، شهادت دهد. این اتهامات به دهه 1980 و زمان دانشجویی کاوانا مربوط می شود. این اتهام می تواند باعث شود سنای آمریکا که تحت سلطه جمهوری خواهان است، از تایید کاوانا برای تصدی سمتی در دیوان عالی خودداری کند.

بخشی از این کارنامه هم به اختلافات تمام نشدنی ترامپ با اطرافیان خود و بحث پرسروصدای موافقت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ برای همکاری با «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات 2016 آمریکا ارتباط دارد.

بر این اساس، به نظر می رسد که دموکرات ها برای تخریب و زیر سوال بردن جمهوری خواهان بیشتر بر روی اظهارات و اقدامات دونالد ترامپ تمرکز کرده اند تا با برجسته کردن حرف و حدیثی نامتعارف و جنجال ساز از رئیس جمهور آمریکا که کم هم نیست، زمینه رویگردانی مردم از جمهوری خواهان را فراهم و آرای بیشتر را به سبد خود سرریز نمایند. در این خصوص «تام کول» نماینده جمهوری خواه ایالت «اوکلاهما» انتخابات نوامبر را نوعی همه پرسی درباره رئیس جمهور خوانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.