اعتراض مردم یمن در عدن و برخی مناطق دیگر با حمله عربستان سعودی و امارات به شهر بندری «الحدیده» در غرب یمن و پیامدهای فاجعه بار آن بر آینده کشور همزمان شده است؛ حمله ای که با انتقادهای بین المللی گسترده ای رو به روشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از الجزیره، مردم یمن در شهر «عدن» در جنوب این کشور علیه اقدامات ائتلاف عربستانی-اماراتی و فروپاشی اوضاع امنیتی،سیاسی، معیشتی و انسانی دست به تظاهرات گسترده زدند.

در این تظاهرات که در قلب یمن همان جایی که نیروهای اماراتی و نیروهای وابسته به ابوظبی به شدت در کنترل خود دارند برگزار شد، شرکت کنندگان در تظاهرات اشغالگران را مسئول فروپاشی اوضاع امنیتی،معیشتی و سیاسی دانستند.

این تظاهرات که در منطقه کریتر برگزار شد و شرکت کنندگان به فشارهای اشغالگران بر مردم یمن اعتراض کردند؛اشغالگرانی که پیش از سه سال پیش با وعده های واهی به این کشور لشکرکشی کردند.

این تظاهرات را  «جنبش انقلابی جنوب» در پی فروپاشی اوضاع امنیتی و اقتصادی که به مرحله فاجعه بار رسیده است، برگزار کرد. همچنین این تظاهرات در پی افزایش روند ترور شخصیت های نظامی،سیاسی، دینی و اجتماعی برگزار شد و تظاهرکنندگان علیه نقش مشکوک امارات در یمن شعار سر دادند. بیش از ده حزب که این تظاهرات را سازماندهی کردند 

شرکت کنندگان در تظاهرات مسئولان امنیتی که دست نشانده امارات به شکل مستقیم هستند را عامل فروپاشی امنیتی دانستند. امارات متحده عربی برقراری امنیت این شهر بحران زده را به عهده دارد اما در این کار به شدت ناکام بوده است.

برگزاری تظاهرات اعتراضی در قلب عدن که در قبضه امارات و نیروهای وابسته به آن است نشان دهنده نارضایتی ها و خشم عمومی از اقدامات و نقض گسترده حقوق بشر در عدن توسط امارات و همپیمانانش است به گونه ای که دیگر نمی توان در برابر این نقض حقوق بشر و اقدامات اماراتی ها سکوت کرد.

عربستان و امارات شهر عدن را در جریان تجاوز به یمن به بهانه بازگرداندن دولت به اصطلاح قانونی به قدرت  اشغال کردند و در ابتدا اعلام کردند که می خواهند عدن را تبدیل به واحه امن و شکوفا کنند اما این شهر از زمان اشغالش توسط متجاوزان حتی یک روز خوش را به خود ندید و جدای از ناامنی روزافزون، اوضاع اقتصادی آن نیز از هم پاشید و بیکاری و بیماری در آن بیداد می کند.همچنین این شهر در کنترل شبه نظامیانی است که مورد حمایت امارات هستند.

مخالفت ها با اشغالگران فقط مردمی نبوده است بلکه حتی داخل دولت به اصطلاح قانونی مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز صداهای اعتراض بالا رفته است به طوری که در جدیدترین اعتراض به اشغالگران «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت مورد حمایت ائتلاف عربی خواستار اصلاح روابط این دولت با ائتلاف پس از گذشت سه سال از دخالت نظامی بیهوده در یمن شد. 

اعتراض مردم یمن در عدن و برخی مناطق دیگر  با حمله عربستان سعودی و امارات به شهر بندری «الحدیده» در غرب یمن و پیامدهای فاجعه بار آن بر آینده کشور همزمان شده است؛ حمله ای که با انتقادهای بین المللی گسترده ای رو به روشده است.چند روز پیش شماری از سازمان های بین المللی هشدار دادند که تعداد کودکان یمنی که در معرض گرسنگی منجر به مرگ هستند به پنج میلیون رسیده است.

این ثمره تلخی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی  و البته خود یمن می چیند آن هم به دلیل ناکامی این ائتلاف در رسیدن به اهداف خود است که بهانه آنها به این کشور تجاوز کرد.ائتلافی که در همه عرصه ناکام ماند و شکست خورد؛ این ائتلاف نه در جنگ پیروز شد و نه در حفظ حال و آینده کسانی که به زعم و ادعایش برای یاری به آنها به یمن آمده است موفق شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.