بحرین امروز شنبه برای نخستین بار در یک پست مهم در بخش نفت این کشور یک زن را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بحرین امروز شنبه برای نخستین بار در یک پست مهم در بخش نفت این کشور یک زن را تعیین کرد.

خبرگزاری بحرین اعلام کردند که «محمد بن خلیفه آل خلیفه» وزیر نفت بحرین در دفتر سازمان ملی نفت و گاز مراسمی را به مناسبت تعیین خانم«عفاف زین العابدین»به عنوان مدیر کل امور اداری و مالی شرکت  دولتی نفت و گاز«القابضه» برگزار کرد.

این پست برای نخستین بار در نوع خود در تاریخ بخش نفت و گاز در بحرین به شمار می رود.

زین العابدین نیز از اینکه در این پست مهم تعیین شده  ابراز خوشحالی کرده است.

تعیین زنان در پست های مهم دولتی توسط بحرین به نظر می رسد تقلیدی از عربستان سعودی که اخیرا به زنان آزادی هایی داده و راه آنها را برای به دست آوردن برخی پست ها باز کرده است. اگر چه ریاض در مقابل دادن آزادی های اندک به زنان شماری از فعالان حقوق زن را زندانی کرده است و همین امر نیز انتقادهای بین المللی گسترده ای را منجر شده است.

آخرین زنی که عربستان توانست یک جایگاه مهم را به دست آورد«وئام الدخیل» روزنامه‌ نگار عربستانی  بود که پنجشنبه با گزارش بولتن خبری 21:30 در شبکه رسمی السعودیه به همراه یک همکار دیگر به نام «عمر النشوان» تاریخ ساز شد.این اقدام در زمره اصلاحات ولیعهد عربستان جا گرفته است.وئام الدخیل پیشتر خبرنگار سی‌ ان‌ بی‌ سی عربی و مجری شبکه تلویزیونی العرب مستقر در بحرین بود.السعودیه که نام پیشین آن کانال تلویزیونی سعودی بود، شبکه‌ ای دولتی است و تحت نظر وزارت فرهنگ و اطلاع‌ رسانی عربستان فعالیت می‌ کند.   

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.