پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش وال استریت ژورنال از لغو مذاکرات تجاری چین؛

چینی ها شمشیر را از رو بستند

دولت چین مذاکرات تجاری از پیش تعیین شده خود با آمریکا را لغو کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: دولت چین شمشیر را از رو بست و مذاکرات تجاری از پیش تعیین شده این کشور با آمریکا را لغو کرد.

دولت چین اعلام کرد که به علت شدت گرفتن جنگ تعرفه ها، مذاکرات تجاری از پیش تعیین شده خود با آمریکا را لغو کرده است.

چین در نظر داشت دو هیات مذاکره کننده جداگانه را به آمریکا اعزام کند اما در پی تصمیم ترامپ در زمینه افزایش تعرفه ها، سفر هر دوی این هیات ها را لغو کرد.

این کشور همچنین سفر «لیو هو» معاون نخست وزیر خود را به واشنگتن که قرار بود هفته آینده انجام شود، لغو کرد. 

پکن هفته گذشته اعلام کرده بود از روز دوشنبه تعرفه گمرکی جدیدی بر 60 میلیارد دلار واردات آمریکایی اعمال خواهد کرد. این واکنشی به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است که بر 200 میلیارد دلار وارادت چینی به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرده است. 

دونالد ترامپ دوشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرده بود اگر چین به تعرفه گمرکی جدید واکنش نشان دهد، وی به سرعت بر واردات 267 میلیارد دلار دیگر از محصولات چینی مالیات گمرکی اعمال خواهد کرد. ترامپ جمعه شب در تجمع انتخاباتی نامزد جمهوری خواه در «میسوری» بار دیگر این تهدید را تکرار کرد.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا تحت فشار بوده است تا تلاش ها برای از سرگیری گفت و گوهای تجاری با چین را تشدید کند.

همزمان، آمریکا بخش «توسعه تجهیزات EDD» در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخوی 35 و سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه تحریم کرده است.

در مقابل، «گانگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روز جمعه خود خواستار لغو تحریم‌ های نظامی آمریکا علیه کشورش شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ