این آمار، یک رکورد تاریخی عدم محبوبیت برای مرکل به شمار می‌رود که از سال ۲۰۰۵، ریاست دولت فدرال آلمان را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،بر اساس نتایج یک نظرسنجی  محبوبیت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و ائتلاف سیاسی محافظه کار تحت رهبری وی، ذر این کشور به شدت کاهش یافته است. این نظرسنجی همچنین نشانگر افزایش بی‌سابقه محبوبیت راست‌گرایان افراطی حزب «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) است.

 براساس نظرسنجی موسسه «آ.اِر.د» آلمان ، محبوبیت ائتلاف حاکم، متشکل از احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی «باواریا» به ۲۸ درصد رسیده و نسبت به نظرسنجی مشابه در اوایل ماه سپتامبر، یک واحد کاهش یافته است.

این آمار، یک رکورد تاریخی عدم محبوبیت برای مرکل به شمار می‌رود که از سال ۲۰۰۵، ریاست دولت فدرال آلمان را بر عهده دارد.

بحران مهاجرت، مهم‌ترین عامل این کاهش محبوبیت است. ائتلاف سنتی دموکرات مسیحی‌ها با سوسیال مسیحی‌‌های باواریا در ماه ژوئن به دلیل اختلاف نظر میان دو حزب بر سر بازگرداندن پناهجویان به اولین کشور امن اروپایی، به چالش کشیده شد. در روزهای گذشته رسوایی ارتباط هانس گئورگ ماسن، رئیس اداره امنیت داخلی آلمان از گروه‌های راست افراطی، ضربه‌ای دیگر به ائتلاف محافظه‌کار آلمان زد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیش از ۱۸ درصد از پرسش‌ شوندگان گفته اند که اگر پس‌فردا انتخابات برگزار شود، به حزب آلترناتیو برای آلمان رای خواهند داد. به این ترتیب و در صورت برگزاری فرضی یک انتخابات، این حزب دومین جریان عمده سیاسی آلمان خواهد بود. به همین ترتیب، حزب سوسیال دموکرات آلمان با کاهش یک واحدی محبوبیت و با کسب تنها ۱۷ درصد آراء، پی از ائتلاف حاکم و راست‌گرایان افراطی، سومین گروه پارلمانی خواهد شد.

این نظرسنجی در یک جامعه آماری ۱۰۳۵ نفره در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته و در سراسر آلمان برگزار شد.

سپتامبر سال گذشته و در جریان آخرین انتخابات فدرال آلمان، ائتلاف محافظه‌کار حاکم ۳۲.۹ درصدر آرا را کسب کرد. سوسیال دموکرات‌ها با کسب ۲۰.۵ درصد آرا نیروی دوم سیاسی پارلمان شدند. حزب آلترناتیو برای آلمان هم با ۱۲.۵ درصد آراء موفق شد برای اولین بار یک گروه پارلمانی در بوندستاگ تشکیل دهد.حزب آلترناتیو برای آلمان دومین جریان سیاسی بزرگ آلمان به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.