چین در حالی که با آمریکا وارد جنگ تجاری شده است که ترامپ علیه پکن به راه انداخته، شروع به کاهش سرمایه گذاری اش در بخش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روسیا الیوم در گزارشی نوشت: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط خزانه داری آمریکا، چین در حالی که با آمریکا وارد جنگ تجاری شده است که ترامپ علیه پکن به راه انداخته، شروع به کاهش سرمایه گذاری اش در بخش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کرده است.

آمار منتشر شده وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در بخش اوراق قرضه در ماه جولای گذشته به 1171 میلیارد دلار در مقابل 1178.7 میلیارد دلار  در ماه جولای سال گذشته رسید و این پایین ترین میزان سرمایه گذاری طی شش ماه گذشته به شمار می رود به عبارتی دیگر چین سرمایه گذاری خود را در بخش اوراق قرضه آمریکا به  میزان 7.7 میلیارد دلار کاهش داده است.

به رغم تنش در روابط تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا چین همچنان بزرگترین سرمایه گذار خارجی در اوراق قرضه خرانه داری آمریکا به شمار می رود و سهم چین از این اوراق 19 درصد است.

این در حالی است که ژاپن با سرمایه گذاری ای که در ماه جولای به 1035 میلیارد دلار رسید در رتبه دوم و ایرلند با سرمایه گذاری ای که در پایان همین ماه به 300میلیارد دلار رسید در رتبه سوم قرار دارند.

پیش از چین روسیه و ترکیه نیز سرمایه گذاری های خود را در اوراق قرضه آمریکا کاهش دادند به طوری که مسکو در بین ماه های آوریل و می از این سرمایه گذاری خود را راحت کرد به طوری که آن را پایین حد ممکن رساند و اکنون فقط 15 میلیارد دلار در بخش اوراق قرضه آمریکا سرمایه دارد این در حالی است که اوایل سال جاری سرمایه گذاری اش در در اوراق قرضه آمریکا به 100میلیارد دلار رسیده بود.

روسیا با فروش اوراق قرضه خود تبدیل به بزرگترین کشور خارجی دارنده این اوراق شد که آنها را فروخته است. مسکو در پی تنش در روابط با واشنگتن که چند بار اقدام به تحریم تاجران و شرکت های روسی کرد خود را از این اوراق قرضه راحت کرد و آنها را فروخت.

ترکیه نیز سرمایه گذاری خود در بخش اوراق قرضه آمریکا طی ماه ژوئن به 28.8 میلیارد دلار کاهش داد این در حالی است که در ماه می گذشته این میزان 32.6 میلیارد دلار بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.