خبرگزاری روسی اعلام کردند که چندین منطقه در آب های بین المللی در دریای مدیترانه در نزدیکی سوریه، لبنان و قبرس به دلیل رزمایش نظامی کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  نیروهای دریایی روسیه مناطق وسیعی از شرق دریای«مدیترانه» را به منظور برگزاری رزمایش نظامی بست قرار است در این رزمایش کشتی ها و ناوچه های دریایی روسیه شرکت کننده موشک شلیک کنند.

خبرگزاری روسی اعلام کردند که چندین منطقه در آب های بین المللی در دریای مدیترانه در نزدیکی سوریه، لبنان و قبرس به دلیل رزمایش نظامی کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه بسته شد. در این رزمایش کشتی های نظامی روسی قرار است موشک شلیک کنند.

بر اساس قواعد بین المللی حاکم باید به بخش های هوایی و دریایی بین المللی در این زمینه اطلاع داده شود و به کادرهای دریایی و هوایی نیز هشدار داده شده و درباره جزئیات مناطق بسته شده که ورود یا نزدیک شدن آنها به این مناطق ممنوع است اطلاع داده شود.

ابلاغیه نیروی دریایی روسیه در این زمینه درباره مناطق بسته شده در برابر پرواز های غیرنظامی و عبور کشتی ها تا 26 سپتامبر است و دلیل آن نیز اقدام کشتی های نظامی روسیه برای رزمایش و انجام تمرین های نظامی در این منطقه است.

هنوز مشخص نیست که این رزمایش که دومین رزمایش روسیه طی چند هفته اخیر در شرق دریای مدیترانه به شمار می رود با سرنگونی هواپیمای شناسایی این کشور از نوع«ال 20» و کشته شدن 14 نظامی روس در جریان تجاوز اسرائیل به «لاذقیه» سوریه در دو روز پیش ارتباط دارد یا نه.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.