حجیر یکی از عناصر گروه «کتائب عبدالله عزام» است و حلقه ارتباطی میان عاملان انتحاری انفجار سفارت ایران و برنامه ریزان این عملیات تروریستی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرنگار المیادین در لبنان گزارش داد که «بهاء حجیر» یکی از تروریست هایی که در انفجار سفارت ایران در لبنان دست دارد در اردوگاه«عین الحلوه» در جنوب لبنان دستگیر و به ارتش لبنان تحویل داده شد.

حجیر یکی از عناصر گروه  تروریستی «گردان عبدالله عزام» است و حلقه ارتباطی میان عاملان انتحاری انفجار سفارت ایران و برنامه ریزان این عملیات تروریستی به شمار می رود.

در پی دستگیری این تروریست اردوگاه عین الحلوه شاهد حالت امنیتی است و امنیت ملی فلسطین و عناصر تندرو به حالت آماده باش در آمدند.

19 نوامبر 2013 طی دو انفجار تروریستی توسط دو عامل انتحاری در مقابل سفارت ایران در بیروت 23 نفر از جمله «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسیدند. 

تروریست اول با کمربند انفجاری خود را به درب سفارت کوبید و خودروی بمب گذاری شده پیش از ورود به ساختمان سفارت، متوقف شد و تروریست دوم خودش و خودرو را منفجر کرد. 

گروه موسوم به «گردان  عبدالله عزام» که یک گروه سلفی و وابسته به القاعده بود، با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و مدعی شد که این اقدام را در تلافی آنچه دخالت ایران و حزب الله لبنان در سوریه خواند، انجام داده است.

غیر از رایزن فرهنگی ایران و همسر یکی از دیپلمات های ایرانی ، بقیه جان باختگان این حادثه تروریستی، لبنانی بودند. بین شهدای لبنانی ماموران حفاظت سفارت ایران از جمله شهید «رضوان فارس» نیز بودند. 

به دنبال این واقعه یک روز در سراسر کشور لبنان عزای عمومی اعلام شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.