یک هواپیمای نظامی روسیه با 14 سرنشین در زمان تجاوز اسرائیل و فرانسه به اهدافی در سوریه، بر فراز حریم هوایی سوریه از صفحه رادارها ناپدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه با 14 سرنشین در زمان تجاوز اسرائیل و فرانسه به اهدافی در سوریه، بر فراز حریم هوایی سوریه از صفحه رادارها ناپدید شد.

یک مسئول آمریکایی گفت که واشنگتن بر این باور است که توپخانه ضد هوایی سوریه این هواپیما  رابه شکل سهوی سرنگون کرده است. این هواپیما از نوع« ایل 20» است که برای اهداف شناسایی الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

رسانه های رسمی سوریه شب گذشته اعلام کردند که شهر ساحلی لاذقیه که در نزدیکی پایگاه هوایی روسیه قرار دارد و هواپیما در حال بازگشت به آن بود در معرض هجوم موشک های دشمن قرار گرفت اما پدافند هوایی سوریه با این موشک ها مقابله کرده و شماری از آنها را پیش از رسیدن به اهداف شان در هوا منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تأکید کرد که هواپیما در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بود که روسیه آن را اداره می کند اما پیش از رسیدن به این پایگاه در ساعت 11 شب به وقت مسکو از صفحه رادارهای کنترل ناپدید شد.

خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد که هواپیما بر فراز دریای مدیترانه و در نزدیکی 35 کیلومتری نوار ساحلی سوریه در پرواز بود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در زمان حمله چهار هواپیمای «اف 16» اسرائیل به تأسیسات سوریه در استان لاذقیه این هواپیما از صفحه رادارهای کنترل و مراقبت ناپدید شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که در عین حال رادارها کنترل و مراقبت هوایی روسیه شلیک موشک از ناوشکن فرانسوی «اوفیرن» که در منطقه حضور داشت را رصد کرده اند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که سرنوشت سرنشینان این هواپیما مشخص نیست و پایگاه حمیمیم عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده است.

شب گذشته خبرگزاری سوریه(سانا)  اعلام کرد که  برخی منابع از حمله به «لاذقیه» خبر دادند و هنوز منشأ این حمله که در پی آن چند انفجار به وقوع پیوست مشخص نیست.

تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که در این تجاوز موسسه صنایع تکنولوژیک هدف قرار گرفت و منشأ آن مشخص نیست.

یک منبع امنیتی به اسپوتنیک روسیه نیز گفت که ضد هوایی های سوریه با موشک ها و پهپادهایی که ریف لاذقیه را هدف قرار دادند در حال مقابله است.

پدافند ارتش سوریه موفق شده است شماری از موشک ها را سرنگون کند.

یک منبع نظامی نیز گفت که پدافند ارتش با موشک هایی که از سمت دریا شلیک شده اند مقابله کرده و شماری از آنها را پیش از رسیدن شان به اهداف خود منهدم کرده است.

خبرنگار سانا همچنین تأکید کرد که اخبار منتشر شده در رسانه های دشمن درباره حمله به پالایشگاه «بانیاس» صحت ندارد.

این تجاوز به مدت یک ساعت ادامه یافت و پس از آن آرامش به سوریه بازگشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.