یک استاد دانشگاه زن، کاندیدای رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ ترین نهاد قضایی این کشور را به آزار جنسی متهم کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد زنی که می گوید از سوی «برت کاوانا» کاندیدای عضویت در دیوان عالی آمریکا مورد تعرض جنسی قرار گرفته، در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست خود را معرفی کرده است.

«کریستین بلیسی فورد» 51 ساله می گوید که وقتی آنها دانش آموز دبیرستان بودند، کاوانا در حال مستی قصد تعرض به وی را داشته است.

کریستین فورد که اکنون استاد رشته روانشناسی در دانشگاه «پالو آلتو» است، به واشنگتن پست گفت که به این دلیل نام خود را افشا می کند که حریم شخصی‌ اش به تدریج در معرض فرسایش بود.

او می گوید حادثه در سال 1982 اتفاق افتاد یعنی زمانی که او فقط 15 سال داشت و کاوانا 17 سال.

کاوانا در آن زمان دانش آموز دبیرستانی در ایالت مریلند بود و فورد در دبیرستانی در آن مجاورت تحصیل می کرد.​

کاوانا این ادعا را که ابتدا هفته پیش مطرح شده بود، رد کرده است.

فورد ابتدا در ماه ژوئیه به فاصله کوتاهی پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کاوانا را کاندیدای عضویت در دیوان عالی کرد، این داستان را با نمایندگان دموکرات کنگره در میان گذاشت.

او می گوید نامه را از جمله در اختیار «دایان فاینستاین» که سناتور ارشد دموکرات از کالیفرنیا در کمیته قضایی سناست، قرار داد.

این سناتور ارشد دموکرات خواستار توقف رای گیری در مورد عضویت کاوانا در دیوان عالی شده است.

فاینستاین پس از انتشار مقاله واشنگتن پست گفت: «من از تصمیم فورد برای بیان این ماجرا حمایت می کنم و حالا که این ماجرا را مطرح کرده، اف بی آی باید درباره آن تحقیق کند. این تحقیقات باید پیش از به رای گذاشتن کاندیداتوری برت کاوانا در سنا انجام شود.»

به علاوه حتی سناتورها جمهوری خواه نیز چنین تقاضایی را در کنار دموکرات ها برای انجام تحقیقات پیش از به رای گذاشتن کاندیداتوری برت کاوانا در سنا مطرح کرده اند.

«جف فلیک» از اعضای جمهوری خواه کمیته قضایی سنا و نماینده آریزونا گفته است که پیش از رای گیری که تا حال حاضر برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، باید در مورد اتهامات خانم فورد تحقیقات لازم صورت گیرد.

«باب کورکر» دیگر سناتور جمهوری خواه که عضو این کمیته نیست ولی تاییدیه اش برای رای گیری بسیار اهمیت دارد، نیز خواستار روشن شدن ماجرا پیش از رای گیری سنا شد.

«لیسا مورکوسکی» دیگر سناتور جمهوری خواه نیز خواستار شنیده شدن حرف‌ های خانم فورد و روشن شدن موضوع شده است.

«چاک گراسلی» رئیس کمیته قضایی در تلاش برای مکالمه با کاوانا و فورد پیش از جلسه رای گیری سنا در روز پنجشنبه است.

یک مقام کاخ سفید گفت ترامپ کاندیدای خود را کنار نخواهد گذاشت.

این مقام گفت دولت ترامپ آماده است تا به اتهاماتی که کاندیدای رئیس جمهور را هدف می گیرند، حمله کند و اتهامات فورد را غیرمعتبر خواند زیرا تا به امروز مطرح نشده بودند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.