وزیر خارجه دولت یمن در صنعا (انصار الله و همپیمانانش) و «لیز گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی یادداشت تفاهمی برای سازماندهی پروازها برای تخلیه موارد اضطراری از 18 سپتامبر جاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سبأ، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت یمن در صنعا (انصار الله و همپیمانانش) و «لیز گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی  یادداشت تفاهمی برای سازماندهی پروازها برای تخلیه موارد اضطراری از 18 سپتامبر جاری امضا کردند.

این مسئول یمنی پس از امضای این یادداشت تفاهم گفت: یادداشت تفاهم به عنوان گام نخست جهت کاهش رنج ها و مشکلات بیمارانی است که برای درمان نیاز به رفتن به خارج از یمن دارند و متجاوزان از انتقال آنها از طریق فرودگاه بین المللی صنعا جلوگیری کرده است.

وی افزود: در هر صورت این اقدام به معنای آن نیست که در درخواست برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا به روی پروازهای تجاری و غیرنظامی به تأخیر افتاده است.»

شرف افزود که یادداشت تفاهم  دارای ویژگی انسانی صرف است.

وزیر خارجه دولت یمن بر ضرورت بازگشایی فرودگاه صنعا تأکید کرد و گفت: «بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا یک حق انسانی حاکمیتی برای یمن و ملتش است و باعث می شود که رنج های ملت یمن به ویژه قشر بیمار، دانشجویان و تاجران کم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.