پرونده ها علیه رئیس جمهور آمریکا هر روز قطورتر می شود و چالش های حقوقی بیشتری هم می تواند در انتظار ترامپ باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد با ادامه جنجال ها و شکایت ها از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پذیرفته است که سوالات مطرح شده در پرونده شکایت «سامر زرووس» در دادگاه را به صورت مکتوب پاسخ دهد.

سامر زرووس از داوطلب های سابق که در سال 2005 در برنامه تلویزیونی «کارآموز» ترامپ شرکت کرده بود با تنظیم شکایتی از وی، ترامپ را متهم کرده است. زرووس می گوید زمانی که به دنبال پیدا کردن کار در شرکت ترامپ در سال 2007 بود، ترامپ وی را در دفتر کارش به زور بوسیده است و بعدا هم با تکذیب این ماجرا، وی را به دروغگویی متهم کرده است. 

بر اساس اسناد دادگاه عالی نیویورک، وکلای ترامپ و زرووس موافقت کرده اند تا 28 سپتامبر در خصوص سوالات مکتوب به تبادل پاسخ ها بپردازند.

«ماریانا وانگ» وکیل زرووس در اظهارنظر در این خصوص به خبرگزاری رویترز سر باز زد. دسترسی سریع به «مارک کاسوویتز» وکیل ترامپ هم میسر نشد.

 

20180909T184706Z_1_LYNXNPEE880OK_RTROPTP_4_USATRUMPAPPRENTICE

 

زرووس در دوره کارزار ریاست جمهوری ترامپ در اکتبر 2016 او را متهم کرد که در سال 2007 او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. این قربانی آزارهای جنسی، سه روز پیش از تحلیف ترامپ تشکیل پرونده داد. ترامپ این اتهامات را رد کرده است.

ترامپ و کاسوویتز با پرونده ای مواجه اند که در آن این گونه استدلال می کند که رئیس جمهور مشغول به کار از هر گونه اتهامی تا زمانی که در قدرت است مبراست. 

«جنیفر اسچکتر» قاضی محلی ایالت نیویورک در منهتن در ماه مارس این استدلال ترامپ را رد کرد و گفت که «هیچ قدرتی» نمی تواند تنها به دلیل اینکه او رئیس جمهور وقت است این پرونده را ببندد.

زرووس تاکید کرده که اگر ترامپ اظهاراتش را پس بگیرد و به سوء رفتار با او اذعان کند، شکایت را پس خواهد گرفت.

این موج جدید علیه ترامپ در حالی به راه افتاده است که وی با شکایت هایی از سوی دو زن دیگر روبروست: «استورمی دانیلز» (بازیگر فیلم های مستهجن) و «کارن مک‌ دوگال» (ستاره سابق مجله پلی‌ بوی).

دیوار پرده پوشی های دونالد ترامپ که نتیجه یک عمر فعالیت وی است شروع به شکاف برداشتن کرده است. این رسوایی ها به اتهامات جنسی محدود نمی شود. تاکنون 4 نفر از دستیاران و افراد نزدیک به کارزار تبلیغاتی سال 2016 ترامپ در نتیجه فعالیت های «رابرت مولر» بازپرس ویژه به گناه خود اعتراف کرده و یا متهم شناخته شده اند.

علاوه بر این تحقیقات فدرال، دادستان کل نیویورک از ترامپ شکایت کرده و سازمان خیریه وی موسوم به بنیاد «دونالد جی. ترامپ» را به فعالیت غیرقانونی پیوسته متهم کرده است.

به علاوه، دادستانان کل مریلند و واشنگتن با شکایت از ترامپ وی را به نقض بندهای درآمدی قانون اساسی متهم کرده اند؛ بندهایی که روسای جمهور آمریکا را از دریافت پول از دولت های خارجی یا ایالت های آمریکا منع می کنند. تنظیم کنندگان این شکایت ها می گویند این بندها شرکت ترامپ را که وی مالک آن است از انجام فعالیت های تجاری با مقامات خارجی منع می کند. این افراد به برخی پیروزی های اولیه در دادگاه دست یافته اند. آنها می خواهند به زودی به حساب و کتاب سازمان ترامپ به ویژه هتل لوکس وی در واشنگتن دی سی که به مقصدی محبوب برای هم پیمانان ترامپ و گروه های سیاسی تبدیل شده است رسیدگی کنند.

برخی از اعضای دموکرات کنگره نیز شکایتی را در بحث درآمدی طرح کرده اند. دادستان کل نیویورک نیز در حال بررسی طرح شکایت از شرکت های تجاری ترامپ در این ایالت است.

چالش های حقوقی بیشتری هم می تواند در انتظار ترامپ باشد.

بر اساس دستور العمل رسمی وزارت دادگستری، رئیس جمهور آمریکا را تا زمانی که در راس قدرت است نمی توان متهم کرد زیرا این امر با توانایی قوه مجریه در انجام وظایف محوله بر اساس قانون اساسی تناقض دارد. با این حال از رئیس جمهور می توان در گزارش هیات منصفه عالی نام برد و بازرسان نیز می توانند اسنادی را جمع آوری کنند که کنگره با استفاده از آنها روند استیضاح را به جریان اندازد.

افراد نزدیک به سازمان ترامپ می گویند بار این تحقیقات باعث شده است میزان مسئولیت هایی که روی دوش کارکنان بخش حقوقی این شرکت است افزایش یابد. وکلای شرکت ترامپ با پرونده های پیش پا افتاده تری نیز روبرو هستند: مثلا در یکی از این پرونده ها که در ایلینوی مطرح شده است برج ترامپ در شیکاگو متهم به نقض قوانین محیط زیستی ناظر بر حفاظت از رودخانه شیکاگو شده است.

در داخل کاخ سفید نیز تاثیر این تحقیقات و پوشش رسانه های گسترده از آن باعث شده است ترامپ خشمگین شده و از خیانت ها و عدم وفاداری های بنالد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.