این منبع افزود که از سه روز پیشرایزنی هایی آغاز شده است برای آن که ائتلاف های فتح و سائرون به هم نزدیک شوند و هدف از این تلاش ها تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی به لحاظ تعداد است.

به گزارش پاگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  بغداد پست، یک منبع پارلمانی آگاه فاش کرد که تلاش هایی برای نزدیک شدن دیدگاه های ائتلاف های «فتح» ( به رهبری هادی العامری) و «سائرون» (به رهبری مقتدی صدر) از طریق مطرح کردن «کاندیدای راه حل» برای پست نخست وزیر  آینده عراق وجود دارد.

این منبع افزود که از سه روز پیش رایزنی هایی آغاز شده است  برای آن که ائتلاف های فتح و سائرون به هم نزدیک شوند و هدف از این تلاش ها تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی به لحاظ تعداد است.

وی تأکید کرد که تلاش ها برای معرفی نخست وزیر جدید نیز در جریان است و طی ساعت های آینده بر سر آن توافق حاصل خواهد شد.

این منبع در ادامه گفت که مجموعه ای از نام ها وجود دارد که نیروهای سیاسی شیعه برای انتخاب یکی از آنها به عنوان کاندیدای راه حل رایزنی می کنند و ائتلاف«نصر» به رهبری «حیدر العبادی» نخست وزیر کنونی عراق موافقت اولیه خود را با مطرح شدن کاندیدای راه حل به جای العبادی ابراز کرده است.

این در حالی است که ائتلاف‌های سائرون و الفتح روز گذشته -شنبه- خواسته خود را برای استعفای دولت عراق در پی رخدادهای اخیر بصره، مطرح کردند.

سومریه نیوز اعلام کرد، ائتلاف سائرون (به رهبری مقتدی صدر) اعلام کرد: پاسخ‌های دولت در جلسه پارلمان درخصوص رخدادهای بصره قانع کننده نبود و ما خواهان استعفای دولت هستیم.

فراکسیون پارلمانی سائرون اعلام کرد که تلاش‌ها برای تشکیل یک دولت قدرتمند جهت برآورده کردن خواسته‌های مردم در حال انجام است.

ائتلاف الفتح نیز خواهان استعفای دولت و وزارت‌خانه‌های آن شد.

از سوی دیگر، «محمد علی زینی» مسن‌ترین نماینده پارلمان عراق که ریاست موقت پارلمان را برعهده دارد، تصریح کرد که تاریخ اواسط ماه میلادی جاری به عنوان زمان تشکیل جلسه آتی پارلمان تعیین شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.