سومین دور از نشست های سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های مهم جهان داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اجلاس سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در تهران و دیدار «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

نشست سه جانبه حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین با محور بررسی تحولات سوریه با هدف تسهیل در روند سیاسی حل بحران این کشور در خبرگزاری هایی چون رویترز، آسوشیتدپرس، فرانسه، شین هوا، ایتارتاس، اسپوتنیک، آناتولی و ... بازتاب گسترده داشت.

اهمیت این نشست با توجه به تلاش ها برای پاکسازی ادلب، به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی و بستن پرونده این گروه ها، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

رویترز: بیانیه مشترک سه بازیگر مهم خارجی در جنگ سوریه

خبرگزاری رویترز نوشت: روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان سه بازیگر مهم خارجی در جنگ سوریه در بیانیه ای مشترک توافق کردند که هیچ راه حل نظامی برای این منازعه وجود ندارد و تنها راه حل ممکن، یک فرآیند سیاسی مورد مذاکره است.

ایتارتاس: درخواست از تروریست ها برای کنار گذاشتن سلاح ها

ایتارتاس روسیه در گزارشی نوشت: «نشست تهران با درخواست از تروریست ها برای کنار گذاشتن سلاح هایشان پایان یافت.»

بازتاب دیدار رهبر معظم انقلاب و اردوغان در خبرگزاری آناتولی 

خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار تیتری حاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اردوغان، همکاری میان دو کشور مسلمان را محور خبر خود قرار داد و همکاری اقتصادی و سیاسی میان دو کشور را برجسته ساخت.

آناتولی نوشت که رهبر ایران خواستار تقویت نقاط مشترک میان آنکارا و تهران شد و از اردوغان به خاطر مواضعش در قبال مسلمانان روهینگیا قدردانی کرد.

الجزیره: ابزار نظامی راه حل بحران سوریه نیست

شبکه الجزیره گزارش داد: ایران و روسیه و ترکیه در یک بیانیه ای مشترک بار دیگر تصریح کردند که بحران سوریه تنها از طریق یک فرآیند سیاسی مورد مذاکره به راه حل نهایی دست می یابد و نه از طریق ابزارهای نظامی.

گاردین: حمایت از توافق سیاسی

گاردین انگلیس نوشت: «با وجود مخالفت روسیه و ایران با آتش بس پیشنهادی ترکیه، سه کشور در یک بیانیه مشترک از تمامی طرف ها خواستند تا از توافق سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه حمایت کنند.»

فاکس نیوز: روحانی از حضور مشروع ایران در سوریه گفت

شبکه فاکس نیوز آمریکا در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری ایران در اجلاس سه جانبه تهران در باره سوریه گفت : حضور ما در سوریه به درخواست دولت سوریه است و مشروعیت دارد.

روحانی با قانونی خواندن حضور ایران در سوریه، اعلام کرد که این موضوع به درخواست دولت دمشق صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.