مدیر موسسه تحقیقاتی این شرکت خدمات بیمه می گوید که دو سوم مردم آلمان سیاست‌های رئیس جمهوری ایالات متحده را برای جهان خطرناک می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز،یک نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ترس مردم این کشور بیشتر از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور  ایالات متحده آمریکا است و نه بحران پناهجویان.

نتایج پژوهشی که برای یک شرکت بزرگ بیمه با نام «R+V» انجام شده نشان می دهد که ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که بیش از موضوع بحران مهاجرت و سیاست دولت آلمان درباره پناهجویان، تصمیم‌های دونالد ترامپ است که بر سیاست آلمان تاثیر می‌گذارد.

مدیر موسسه تحقیقاتی این شرکت خدمات بیمه می گوید که دو سوم مردم آلمان سیاست‌های رئیس جمهوری ایالات متحده را برای جهان خطرناک می‌دانند.

تا پیش از این «تروریسم» مهمترین ترس مردم این کشور بوده که در تحقیقات جدید به جایگاه پنجم در سنجش نگرانی آلمانی‌ها سقوط کرده است.

این پژوهش می‌افزاید که موضوع مهاجرت و پناهجویان نیز از جمله دغدغه‌های مردم این کشور است و ۶۵ درصد از آلمانی‌ها نگران موج پناهجویان در کشور خود هستند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است. البته ۶۳ درصد آنها نیز نگران تنش‌ها اجتماعی ناشی از بحران پناهجویان هستند.

«منفرد اشمیت» تحلیلگر سیاسی و مشاور این پژوهش می‌گوید: «سیاست اولویت با آمریکای دونالد ترامپ، رفتار خصمانه‌اش درباره توافق‌های بین‌المللی و سیاست تهاجمی‌ او درباره تجارت و تعرفه‌ها در قبال متحدانش موجب ایجاد ترس و نگرانی در میان مردم آلمان می‌شود.»

این نظرسنجی ۲ هزار و ۳۳۵ شرکت‌کننده ۱۴ تا ۲۵ سال داشته و موضوع اصلی آن ترس‌ها و نگرانی‌های مردم آلمان برای آینده خود بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.