همزمان با وقوع درگیری میان فلسطینی ها با نظامیان صهیونیستی در مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی یک پهپاد اسرائیلی در نوار غزه سقوط کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رای الیوم، همزمان با وقوع درگیری میان فلسطینی ها با نظامیان صهیونیستی در مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی یک پهپاد اسرائیلی در نوار غزه سرنگون شد.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که شب گذشته یک پهپاد اسرائیلی در نوار غزه در جریان درگیری فلسطینی ها با نظامیان صهیونیست در نوار غزه سقوط کرد.

روز گذشته هزاران فلسطینی در چادرهای بازگشت در طول نوار مرزی شرقی غزه تجمع کرده و پس از آن تظاهرات کردند.

در همین حال، در شلیک نظامیان اسرائیل با گلوله واقعی به شرکت کنندگان در «راهپیمایی بازگشت بزرگ» در نوار غزه 52 فلسطینی از جمله یک کودک 10 ساله زخمی شدند.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه ای با اشاره به وخیم بودن حال این کودک اعلام کرد: یک امدادرسان داوطلب نیز در میان زخمی شدگان وجود دارد.

این بیانیه افزوده است: 188 فلسطینی نیز به دلیل استنشاق گاز اشک آور مسموم شده اند.

گفتنی است مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس امسال در مرز غزه با سرزمین های اشغالی در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌کنند. 

نظامیان رژیم اسرائیل برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین های خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های واقعی استفاده می‌کند. تاکنون بیش از 160 فلسطینی از جمله 3 تن از پرسنل پزشکی و 2 روزنامه نگار توسط نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند.

در تحولی دیگر، دو میلیون نفر از شهروندان فلسطین بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل از سال 2006 تاکنون در نوار غزه با فاجعه انسانی بزرگی مواجه هستند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد: ادامه بحران کمبود منابع سوخت در نوار غزه وضعیت انسانی منطقه را وخیم تر خواهد کرد.

وی یادآوری کرد که «جیمی مک‌ گلدریک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد به کشورهای حامی برنامه تامین سوخت اضطراری این سازمان معلومات ارائه کرد.

وی اظهار داشت: «منابع مالی این برنامه برای تامین سوخت لازم برای به کار انداختن ژنراتورهای مراکز بهداشتی و درمانی نوار غزه رو به اتمام است. اگر فورا منابع مالی جدیدی فراهم نشود خدمت رسانی به بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز تامین آب و وسایل بهداشتی متوقف خواهد شد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فلسطین نوار غزه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.