نشست نهایی هماهنگی دستگاهها و نهادهای دست اندرکار برگزاری مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) عصر روز یکشنبه برگزار شد.

آخرین جلسه ستاد مرکزی بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی (س) با حضور اعضای این ستاد در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این جلسه گفت: به یاری خداوند و به همت اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی (س) کار مقدمات مراسم به خوبی و شایستگی در حال انجام است و علی رغم تصور اینکه در ماه رمضان قدرت اجرایی کم می شود امیدواریم امسال سال موفق تری نسبت به سنوات گذشته داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به جلسات کمیته های مختلف این ستاد، اظهار داشت: در رصدی که از برنامه های اجرایی مراسم به عمل آمده امیدواریم بار دیگر شاهد یک مراسم با شکوه و با بهره برداری از سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی باشیم.
وی گفت: توجه به تمامی مسائل امنیتی به خوبی انجام شده است و مشکلی در برگزاری این مراسم وجود ندارد.
دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل عنوان کرد: با وجود ماه مبارک رمضان جمعیت استانی کمتری به نسبت سال های گذشته در این مراسم حضور می یابند و سهمیه های مصوب استان ها باید به این مراسم اعزام شوند و اتکای اصلی ما به جمعیت های متمرکزی است که توسط قرارگاه شهید فهمیده اعزام می شوند.
وی ادامه داد: اگر استانی توانایی اعزام افراد بیشتری را دارد، ما زمینه استقبال و میزبانی را فراهم کرده ایم.
انصاری خاطرنشان کرد: امسال با توصیه دفتر مقام رهبری مراسم زودتر آغاز می شود و هر لحظه که صحن از نظر جمعیت آماده شود، رهبری نیز حضور می یابند.
وی گفت: بازرسی ها و استقرار مردم باید به سرعت و نظم خاص انجام شود و از آنجایی که مردم روزه دار هستند نباید در پشت ایستگاه های بازرسی معطل شوند.
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) با تاکید بر این که پایان این مراسم بسیار تعیین کننده است که باید با نظم ، آرانش و برنامه ریزی دقیق انجام گیرد، گفت: پس از پایان مراسم هیچ گونه توزیع افطاری در داخل حرم انجام نمی شود و این کار تنها از طریق کاروان ها و بخشی نیز توسط شهرداری حرم مطهر انجام می گیرد.
وی ادامه داد: انتظامات و پذیرایی از شهروندان تهرانی نیز برای ما دارای اهمیت خاصی است و خروج از حرم از بخش های جنوبی بلوار حرم انجام می گیرد و در لایه های خروجی تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری با بیان این که درب های جنوبی و منتهی با پارکینگ ها باید در اختیار باشد و درعین حال پیش بینی های لازم اندیشیده شود، به اهمیت تجلیل و تکریم زائران اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه ها باید نیروهای تحت امر خود را راهنمایی کنند و در تمامی موارد با صبر و نظم خاص با زائران برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه من مشکلی را بر سر راه برگزاری مراسم نمی بینم و با بیان اینکه معطلی به شادابی مردم لطمه وارد می کند، در پایان تاکید کرد: این هنر عزیزان است که در بازرسی ها سرعت عمل داشته باشند که مردم به سرعت به مراسم بیایند. پایان مراسم نیز باید همراه با آرامش و توجیه زائران جهت خروج از مسیرهای تعیین شده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.