گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سردار یعقوب سلیمانی: سالگرد حضرت امام بستری برای ترویج فرهنگ، اندیشه و تفکر ایشان است

امسال ایده ها و طرح هایی مطرح شد. قرار شد کمیته فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده با هماهنگی و تعامل کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام، حس و ره آوردی که زائرین امام در بخش های مختلف دارند مثل خاطره، دلنوشته و انگیزه سفر را در طول سال جمع آوری کنند و در نهایت جشنواره ای برگزار شود.

مسئول سازمان اردویی بسیج با اشاره به اینکه سالگرد حضرت امام(س) بستری برای ترویج فرهنگ، اندیشه و تفکر ایشان است، گفت: غیر از کسانی که با خودروهای شخصی می آیند، حدود 9 استان از جمله تهران، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین و مازنداران به مراسم بزرگداشت حضرت امام می آیند و بالغ بر 270 هزار نفر داوطلب سازمان دهی شده در این مراسم حضور پیدا می کنند.

سردار یعقوب سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(س) اظهار داشت: امسال هم خداوند توفیق داد که در بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خادم باشیم. خادمی در مراسم یاد و نام امام(س)از روی عشق و علاقه است.

مسئول سازمان اردویی بسیج در مورد تمهیدات برگزاری بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: اکثریت قریب به اتفاق استان ها برای حضور در مراسم بزرگداشت حضرت امام داوطلب هستند ولی با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم و محدودیت های روزه هم وجود دارد حدود 9 استان از جمله تهران، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین و مازنداران به مراسم بزرگداشت حضرت امام می آیند و قریب به 271 هزار نفر داوطلب سازمان دهی شده در این مراسم حضور پیدا می کنند. برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای حضور آنها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی با استان هایی که زائر می آورند صورت گرفته است، تصریح کرد: قریب چهار جلسه تجمیع با کمیته ها تشکیل شده و جلسات فرعی را مسئولین کمیته ها با زیر مجموعه های خود انجام داده اند. به جهت ماه مبارک رمضان و محدودیت هایی که از جهت روزه داری وجود دارد، هماهنگی و بسترسازی لازم در بخش های مختلف ترابری، اسکان و پشتیانی های لازم در موضوع ایمنی سفر و در بخش های مختلف الحمدلله صورت گرفته است.

سردار یعقوب سلیمانی با یادآوری اینکه سال گذشته اولین سالی بود که بزرگداشت حضرت امام در ماه مبارک رمضان برگزار می شد، اظهار داشت: تجربه و اشکالات سال گذشته مورد بحث قرار گرفت و آسیب های سال گذشته شناسایی شد. امسال با هماهنگی و هم افزایی که صورت گرفته با یک آمادگی کامل، هم از جهت کمی و هم از جهت کیفی شاهد مراسم خوبی خواهیم بود. هماهنگی های لازم صورت گرفته و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ، اندیشه و تفکر حضرت امام، افزود: چهل سال توطئه، حیله، مکر و شگردهای دشمنان اسلام با بهانه های مختلف را پشت سر گذاشته ایم. از اول انقلاب دشمن توطئه و حیله کرده و تمام توان و ظرفیتش را به کار گرفته؛ به اعتقاد من فقط برای این بوده که اندیشه و تفکر امام را خدشه دار کند. سالگرد حضرت امام بستری برای ترویج فرهنگ، اندیشه و تفکر ایشان است و مخاطبین ما هم جوانان هستند.

مسئول سازمان اردویی بسیج ادامه داد: یکی از برنامه های قرارگاه شهید فهمیده توجه به بار اولی ها است تا بار اولی ها و جوانان حضور پیدا کنند. چند سال است رویکرد همین است که هزینه ها برای حضور داوطلبین جوان صورت بگیرد. یکی از سیاست های قرارگاه شهید فهمیده اهتمام و توجه به حضور بار اولی ها و جوانان است که بسترسازی شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه های فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده در طول سال برای ترویج افکار و اندیشه امام خمینی(س) گفت: امسال ایده ها و طرح هایی مطرح شد. قرار شد کمیته فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده با هماهنگی و تعامل کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام، حس و ره آوردی که زائرین امام در بخش های مختلف دارند مثل خاطره، دلنوشته و انگیزه سفر را در طول سال جمع آوری کنند و در نهایت جشنواره ای برگزار شود.

سردار یعقوب سلیمانی ادامه داد: یکی از برنامه های فرهنگی هم ترویج وصیت نامه سیاسی - الهی حضرت امام است. وصیت نامه ایشان جامع و همه نکته ای در آن نهفته است و می تواند روی افکار مردم و خصوصا جوانان ما اثرگذار باشد. کمیته فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده با تشکیک مساعی کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام هماهنگی های لازم را کرده اند که امسال کار ویژه هایی را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.