برنامه­ های بزرگداشت یاد و نام حضرت امام در دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی از روز هشتم خرداد ماه در سراسر کشور آغاز و در قالب برگزاری همایش، نشست­ های تخصصی، نمایشگاه­ های کتاب، مسابقات و تقدیر از دانشگاهیان فعال در این عرصه و حضور در مراسم­ های مختلف چه مراسم اختصاصی دانشگاهی و چه مراسم عمومی در سطح شهر و استان انجام تا به نحو شایسته ­ای از امام عظیم ­الشان در بیست و نهمین سالگرد ارتحالش تجلیل به عمل آید.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) در نامه ای خطاب به رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور جمع بندی های انجام شده در این کمیته برای برگزاری مراسم های بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی (س) در مراکز دانشگاهی را به آنها ابلاغ کرد.

به گزارش جماران، متن این ابلاغیه به این شرح است:

با سلام

   به استحضار می­ رساند ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی یکبار دیگر همزمان با ماه مبارک رمضان ضمن بهره­ مندی از معنویات و فضایل  بی شمار این ماه، برای بزرگداشت یاد و نام امام عظیم الشان راحل در بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن عزیز که با چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مصادف است خود را آماده می­ کند تا به انحاء مختلف مراتب قدرشناسی و ارادت همیشگی خود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهد.

   بی ­تردید دانشگاهیان و نخبگان جامعه علاوه بر همراهی با آحاد ملت در برگزاری و حضور پرشور در مراسم گرامیداشت در تهران و در سراسر کشور، وظیفه الهی و اساسی­ترشان تبیین و ترویج افکار و اندیشه ­های امام و نهادینه کردن موضوع بزرگداشت امام در محیط ­های دانشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی در سراسر کشور و هدایت عالمانه و هنرمندانه جوانان و نوجوانان به استفاده بیش از پیش از این سر چشمه زلال ملهم از اسلام ناب محمدی است. امید است این مهم در زمره مأموریت­ ها و وظایف اساسی مسئولان آموزش عالی تحقیقاتی و دانشگاهیان قرار گیرد و همه ما به وظایف اسلامی و قانونی خود در این راستا عمل کنیم.

   بر اساس جمع ­بندی­ های انجام شده در جلسات کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی، برنامه­ های بزرگداشت یاد و نام حضرت امام در دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی از روز هشتم خرداد ماه در سراسر کشور آغاز و در قالب برگزاری همایش، نشست­ های تخصصی، نمایشگاه­ های کتاب، مسابقات و تقدیر از دانشگاهیان فعال در این عرصه و حضور در مراسم­ های مختلف چه مراسم اختصاصی دانشگاهی و چه مراسم عمومی در سطح شهر و استان انجام تا به نحو   شایسته ­ای از امام عظیم ­الشان در بیست و نهمین سالگرد ارتحالش تجلیل به عمل آید. در این خصوص وزارتخانه ­ها، سازمان ­ها و نهادهای ذیربط جداگانه دستورالعمل­ های لازم را ارسال خواهند نمود.    

   از آنجا که به علت همزمانی مراسم سالگرد با ماه مبارک رمضان امکان حضور مشتاقان امام از سراسر کشور در مراسم روز چهاردهم خرداد ماه در حرم مطهر نم ی­باشد، شایسته است استان ­ها و مناطقی که امکان حضور علاقه­مندان در مراسم اصلی حرم مطهر را دارند با هماهنگی با مسئولین محترم اعزام زائرین زمینه حضور مشتاقان را فراهم کنند و انشاءالله کسانی که امکان حضور ندارند ضمن حضور در برنامه­ های شهر و استان، عشق و علاقه خود به امام بزرگوار را متجلی سازند.

   مستدعی است ضمن اطلاع رسانی درخصوص برنامه­ های آن مرکز در رسانه­ های استان و در صورت ضرورت، ارسال جزئیات برنامه­ های مهم به وزارتخانه­ ها و سازمان ­های عضو و این کمیته برای اطلاع رسانی در سطح ملی، دستور فرمایید. جزئیات برنامه ­های اجرا شده جهت استفاده در مجموعه گزارش ­های ستاد مرکزی و ارائه به مسئولان عالی نظام حداکثر تا 28 خرداد ماه به این کمیته ارسال گردد.

 

                                                                                                     مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان

                                                                                                       ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)

                                                                                                                          دکتر سید احمد حسینی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.