به گزارش ایرنا، امام جمعه خورموج روز شنبه در اختتامیه جشنواره مساجد خلاق و مبتکر گفت: مسجد از زمان ظهور اسلام به عنوان نماد این شریعت آسمانی مطرح شده‌ است و در فرهنگ دینی نام مسجد یادآور بندگی و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است.
حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: مسجد به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی و کانال ارتباطات اجتماعی همواره به عنوان منبع حرکت های فرهنگی و معنوی عمل نموده و منبع دانش و اطلاعات جامعه بوده است.
وی اضافه کرد: تاسیس مسجد در عصر پیامبر اکرم (ص)در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه اسلامی بوده و محور و مرکز تجمع مسلمانان قلمداد می شده است.
امام جمعه خورموج یادآورشد: مساجد باید کارکردهای متنوع عبادی، فرهنگی، علمی، آموزشی و سرگرمی داشته باشند تا بدین وسیله بتوانند در جذب جوانان و مسلمانان اقدام نماید.
وی ادامه داد: مساجد پایگاه انقلاب اسلامی بوده و باید باشد؛ همچنان که پایگاه اصلی نهضت عظیم اسلامی در صدر اسلام بوده است.
مصلح یادآورشد: در پیش از انقلاب و دهه اول انقلاب مساجد پایگاه فعال برای نیروهای انقلابی برای مبارزه با رژیم شاه و برای بسط و گسترش تفکر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بوده است.
در پایان از پایگاه ها و کانونهای مساجد برتر شهرستان دشتی تجلیل شد.
7206/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.