به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان افزود: از 700 کیلومتر طول نوار ساحلی استان بوشهر 100 کیلومتر در این شهرستان است که تنها در زمینه صیادی و تجارت از آن استفاده می شود و باید در زمینه های دیگر ازجمله گردشگری با محوریت درآمد و اشتغالزایی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اظهارداشت: تشکیل کمیته های زیرمجموعه ستاد ساماندهی سواحل که از مصوبه های این جلسه است، مشخص شدن شناگاه های رسمی با نصب پرچم آبی، پایش بهداشتی و زیست محیطی ساحل در شهر و روستاهای ساحلی توسط دستگاه های ذیربط و دهیاران انجام شود.
فرماندار گناوه اضافه کرد: افزایش گشت های امنیتی و حفاظتی در شناگاه ها، توسعه ساحل سازی روستاهای جزایر شمالی و جنوبی، بوستان هاله بندرریگ و ساماندهی موتورهای چهارچرخ در دستورکار ستاد قرار گیرد.
پاک نژاد ادامه داد: از طرح بوم گردی و توسعه گردشگری در روستاهای ساحلی گردشگرپذیر قلعه حیدر، جزایر شمالی و جنوبی حمایت شود.
وی گفت: ساحل روستای جزیره بندرریگ در نوروز امسال درآمدزایی خوبی داشت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مشاور فرماندار گناوه در امور زنان و خانواده گفت: ساحل این بندر از موهبت های الهی است که برخلاف مردان، بانوان نمی توانند از آن بویژه شناکردن بدلیل موازین شرعی استفاده ببرند.
زهرا عابدینی افزود: بانوان این شهرستان انتظار دارند که نقطه ای برای استفاده آنان از ساحل بصورت احداث پلاژ درنظر بگیرند.
شهرستان گردشگرپذیر گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.