بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان با طرح و برنامه ریزی های مناسب برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه درخطبه های نماز عید قربان افزود: درفضای داخلی در سایه تهدید، تحریم و سو برنامه ریزی اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه شد که این شرایط باید با درایت مسئولان بهبود یابد.
وی اظهارداشت: از مسئولان انتظار می رود در همه زمینه های خدماتی و بویژه اقتصاد، کنترل رکود و تورم، آموزش و پرورش و دینداری تلاش افزون داشته باشند.
صفایی بوشهری افزود: مسئولان باید مردم دار و در خدمت مردم باشد و برای تحقق وعده کاهش بیکاری بطور جد تلاش کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران در صحنه های مختلف انقلاب حتی به قیمت دادن جان در راه نظام حضرت ابراهیم گونه امتحان خود را پس دادند و اکنون نوبت مسئولان است که امتحان خود را به خوبی به مردم پس دهند.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: نگاه مسئولان در خدمت شایسته به مردم باید فرا جناحی و بدون اعمال نگاه های سیاسی باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با شرایط جهان اسلام اظهارداشت: جهان اسلام پارسال اتفاقات تلخ و شیرینی فراوانی را تجربه کرد که شیرین ترین آن شکست گروه تکفیری داعش بود.
صفایی بوشهری ادامه داد: این گروه تکفیری که دست پرورده استکبار بود با نام اسلام قصد تیشه زدن به ریشه دین را داشت که با عنایت پروردگار با شکستی بزرگ مواجه شد.
وی در ارتباط با اهمیت دین نیز گفت: دین انسان را از سقوط در باتلاق متعفن حیوانی نجات داده وی را به اوج کمال شخصیتی می رساند.
صفایی بوشهری افزود: دین همچنین مایه ایجاد صبر و بردباری انسان ها در برابر مشکلات گوناگون است.
7212
گناوه- ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: مبارزه با هوای نفس، محور اصلی همه تکالیف و دستورات دین مبین اسلام است که باید سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازعید قربان افزود: در اعمال حج که بزرگ ‌ترین عمل عبادی سالانه مسلمانان است، به تاسی از حضرت ابراهیم (ع) باید به نماد شیطان هفت مرتبه سنگ زد که در واقع سنگ زدن به همه امیال دنیوی و نفسانی است.
وی یادآورشد: رمی جمرات نماد مبارزه با همه صفات نفسانی شیطانی در وجود انسان است.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه انبیا در راس همه امور امتحانات و آزمایش الهی بودند، اظهارداشت: حضرت ابراهیم(ع) با غلبه بر نفس سرکش خود ، به منظور تقرب الهی از تمام تعلقاتش گذشت و با نثار بهترین و زیباترین دارایی هایش از بوته آزمایش الهی سربلند بیرون آمد.
وی افزود: عید قربان از بزرگترین اعیاد و عید بندگی و دلدادگی‏ و گذشتن از خویشتن خویش‏ و روز شادی مسلمانان جهان است.
6164
امام جمعه دیر نیز گفت: عید قربان آزمون الهی و درس تسلیم و بندگی است که حضرت ابراهیم به خوبی از پس انجام آن برآمد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز عید قربان شهر دیر افزود: فلسفه قربانی کردن گوسفند در این روز بزرگداشت یاد و نام حضرت ابراهیم است.
وی گفت: مشکلات اقتصادی یک آزمون الهی است و در مقابل تهدیدات و فشارهای دشمن باید استقامت کنیم.
امام جمعه دیر اظهارداشت: مردم در طول انقلاب جان و مال خود را از دست دادند و در برابر فشارها و تهدیدات دشمن ایستادند.
وی در رابطه با آغاز دهه امامت و ولایت گفت: هدف از مراسم دهه امامت و ولایت آشنایی با شخصیت امیرالمومنین است و این دهه مقارن شده با هفته دولت که مسوولان آیین معاشرت از دیدگا علی را بیاموزند وآن را در زندگی به کار ببرند.
وی افزود: پیام غدیر باید برای امروز و فردا ما باشد.
حجت الاسلام حسینی در رابطه با کشف کالای ممنوعه در این بندر گفت: افرادی که اقدام به ورود کالای ممنوعه مشروبات الکلی می کنند، دین و حیا را زیر پا گذاشته و دنبال سود جویی بوده و این کار مایه نگرانی است و دستگاه قضایی باید این افراد را معرفی و با اقدامات بازدارنده با آنان برخورد جدی و قاطعانه ای انجام دهد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.