حمید زارعی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شهرستان دشتی با راه اندازی 450 باشگاه کتابخوانی از شهرستان های برتر استان بوشهر و کشور در این زمینه است.
این دبیر بازنشسته مدارس شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: با توجه به سفارش‌ های مکرر از بزرگان دین در زمینه تکریم و بخشندگی تصمیم گرفتم کتابهای کتابخانه‌ شخصی‌ام را برای استفاده به باشگاه های کتابخوانی این شهرستان اهدا کنم.
سعید اسد پور خواجه گانی افزود: کتاب و کتابخوانی به عنوان بالاترین سرمایه خرد اجتماعی در جامعه است و معتقدم کتاب نباید در کنج قفسه کتابخانه‌های شخصی خاک بخورد، بلکه پس از استفاده باید به باشگاه های کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی و سایر مراکز عرضه کتاب اهدا تا علاوه بر ترویج حرکتی فرهنگی در جامعه، باعث ارتقا و افزایش معلومات شهروندان دیگر شود.
خواجه گانی افزود:‌ کتاب بهترین دوست برای همه عرصه‌های مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، زیرا این دوست، شما را به سمت دانایی و خردورزی هدایت می‌کند.
وی با اشاره به لزوم حرکت جامعه به سمت کتابخوانی اضافه کرد: جامعه‌ای که آگاهی نداشته باشد در معرض انواع آسیب‌ها قرار خواهد گرفت ولی جامعه‌ای که دانا باشد می‌تواند خیلی از مشکلات را با خردورزی و آگاهی برطرف کند.
خواجه گانی اظهارداشت: همه ما باید به دنبال اهدای کتاب و تقویت پایه‌های فرهنگی جامعه خویش باشیم تا فرزندانمان بتوانند از این فضا بدرستی استفاده کنند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.