علیرضا باقری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اسما زحمتکش کماندار بوشهری و بازیکن تیم ملی سافتبال براثر تصادف شدید دچار خونریزی مغزی و مرگ مغزی شده بود.
وی بابیان اینکه این ورزشکار 24 ساله خود از داوطلبین اهدای عضو بود اظهارداشت: با رضایت خانواده نوع‌ دوست و ایثارگر این ورزشکار اعضای پیکر وی به ‌منظور پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.
باقری گفت: این چهارمین برداشت عضو در سالجاری در استان بوشهر است که چهار عضو شامل کلیه ها، پانکراس و کبد این بانوی ورزشکار در بیمارستان شهدا خلیج ‌فارس بوشهر برداشت شد.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:امسال هشت مرگ مغزی مناسب اهدا در این استان وجود داشته که در شش مورد رضایت خانواده‌ها برای اهدا عضو نجات‌ بخش جان دیگر هم‌وطنان بوده است اما 2 مورد دیگر به دلیل شدت مصدومیت قبل از اهدا دچار ایست قلبی شدند.
وی با اشاره به اینکه این چهل و ششمین اهدای عضو در استان بوشهر است گفت: اگرچه آرزو می‌ کنیم همیشه هم‌میهنان ما در سلامت کامل باشند اما امید می رود با فرهنگ‌سازی‌ های مناسب بتوانیم با جلب رضایت خانواده‌هایی که دچار این مشکل می‌شوند جان شمار بیشتری از هم‌وطنانمان را نجات دهیم.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.