به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز یکشنبه به نقل از کامبیز صفتی اعلام کرد: انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه که پس از تحویل راهبری و مسولیت این پالایشگاه به مجتمع گاز پارسی جنوبی در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور انجام شد نشان از همت ، تعصب و تعهد مسولانه کارکنان نسبت به شکوفایی و رونق اقتصاد و تامین گاز مورد نیاز هموطنان و صنایع کشور در فصل سرمای سال دارد.
وی افزود: در بازه تعمیرات اساسی سال جاری در مجموع یکهزارو 86 ایتم در بخش تعمیراتی و بازرسی صورت گرفت.
مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارداشت:باتوجه به انتقال راهبری این پالایشگاه به مجتمع گاز پارسی جنوبی یکی از اهداف و استراتژی های اصلی در این تعمیرات اساسی مرتفع کردن تمامی پانچ ها و نواقص موجود پالایشگاه بوده است.
وی ادامه داد: در بازه زمانی تعمیرات اساسی مورد861 پانچ در بخش وندوری به ویژه در سیستم های کنترلی با همت و تلاش متخصصان در این حوزه مرتفع شد.
صفتی گفت: پس از یکهزارو 150نفر ساعت جلسه بررسی تعمیرات اساسی با همدلی و همیاری و تعامل سازنده مابین تمامی شرکت های درگیر در مجموع سه هزارو 753 پانچ از نوع پانچ بازدارنده تحویل و بحرانی(CRITICAL PUNCH) و 84 مورد از پانچ های طراحی برطرف شد که در نوع خود این موضوع در فرایندهای تحویل و تحول پالایشگاهای جدید بی سابقه بوده است.
وی اظهارداشت: بازرسی و تعمیر 13 برج 3 راکتور 51 مخزن و فیلتر 14 مبدل 418 شیر در بخش تعمیرات مکانیک تجهیزات ثابت و همچنین 162 تجهیز ابزار دقیقی و 252 تجهیز برقی و 240 سر جوشکاری در نقاط مختلف دارای نشتی از مهمترین اقدامات انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی فازهای 20 و 21 مجتمع گاز پارس جنوبی است.
صفتی گفت: عملیات توپک رانی هر دو خط خوراک با پیگ های مشخص شده و بازرسی برج های جذب و دفع ردیف های سوم و چهارم بازرسی کامل تمامی مخازن و تجهیزات ردیف اول، تعویض کاتالیست های بسترهای واحد نم زدایی ردیف اول، تعمیر شیرهای فشار شکن واحد تولید بخار بازرسی و تمیز کاری تمامی مخازن فلر در هر دو فاز و تعمیر کلیه شیرهای مسیر فلر از موارد مهم تعمیرات انجام شده است.
مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:نصب کامل تجهیزات اندازه گیری و پایش گاز و اتان صادراتی که از مهمترین و حساس ترین پروژهای مجتمع گاز پارسی جنوبی و شرکت ملی گاز است که توسط مدیریت نظارت بر تولید نیز مورد پیگیری خاص بوده انجام شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.