به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز چهارشنبه در بازدید و نشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: اگر خانواده ها به عنوان سرمایه های اجتماعی متوجه شوند مدارس از مسائل، مشکلات و آسیب های اجتماعی درامان نیستند به یقین و بنا به ضرورت به درکنار هم بودن پی می برند.
وی اظهارداشت: تنها در این صورت است که می توانیم نسل آینده ساز جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگه داریم و نسلی سالم، پویا، بانشاط ،مومن و متعهد را برای آینده ای روشن تربیت کنیم.
کرمی با تاکید براهمیت شفاف سازی، رعایت حقوق شهروندی و اطلاع رسانی دقیق گفت: بیان مشکلات آموزش و پرورش باعث می شود مردم بویژه خیران با آگاهی بیشتری به سمت این نهاد بیایند و با کمک های فکری و با ارزش خود ما را یاری دهند.
وی اضافه کرد: بیان مسائل و مشکلات و شفاف سازی امور برای مردم باعث ایجاد همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان در استان بوشهر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: گستردگی این نهاد تربیتی و محدودیت اعتبارات باعث شده نتوانیم امور مدرسه ها را با سرانه دولتی اداره کنیم و حضور خانواده در کنار این سازمان در استان بسیار مثبت و مفید است.
وی بیان کرد: امروز بسیاری از مدارس استان با همت و همکاری خانواده ها اداره می شوند و حضور فعال خانواده ها و همه دستگاه های اجرایی استان در پیشبرد طرح های آموزش و پرورش و ارتقا و تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان موثر است.
کرمی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان استان بوشهر گفت: این طرح که با همت مدیریت ارشد استان و همکاری دهیاران و شهرداران اجرا شد نقشی مهم در ارتقای جایگاه کنکور و بهبود نمره امتحانات نهایی داشت که انتظار می رود این طرح با همت مسئولان استان با قوت استمرار یابد.
وی یادآور شد: شمار رتبه های زیر یکهزار دانش آموزان استان بوشهر در کنکور سراسری امسال از 181 به 212 نفر رسیده است و انتظار می رود همچنان این تعداد بیشتر شود.
کرمی گفت: همدلی امروز مسئولان با آموزش و پرورش در نتیجه کارکرد مفید و موثر رسانه هاست هرچند معتقدیم مشکلات، کمبودها و کاستی های زیادی در این نهاد وجود دارد و نیازمند کمک مردم هستیم.
وی با اشاره به کارکرد موثر رسانه ها اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه باید جایگاه رسانه ها شناخته شود و کمکی که رسانه به توسعه و پیشرفت جامعه می کند منحصر به فرد است.
کرمی با تاکید براینکه مجموعه آموزش و پرورش باید در عرصه اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها پیشتاز باشد، گفت: ضمن شفاف سازی در امور باید موانع، مشکلات و چالش ها برای مردم گفته شود.
وی یادآور شد: مردم اگر بدانند این کارها برای پیشرفت جامعه انجام شده خوشحال و اگر مشکلی هم باشد مردم با آگاهی پیش قدم می شوند و در کنار سازمان ها قرار می گیرند.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت:باتوجه به اینکه بخش عمده درآمد کشور از گمرکات ، بنادر ، پارس جنوبی و پایانه نفتی خارگ در این استان تامین می شود این مجموعه ها باید به رسالت اجتماعی خود در خدمت رسانی به جامعه پیرامونی متعهد باشند.
اکبر اقبال مجرد افزود: زیبنده نیست در استان بوشهر به خصوص جزیره خارگ و شهرستان های جنوبی که میزبان طرح توسعه پارس جنوبی هستند فضای آموزشی تخریبی وجود داشته باشد یا فرهنگیان شاغل در این مناطق برای اسکان و تغذیه با مشکل روبرو شوند.
وی بااشاره به تفاوت دریافت حقوق فرهنگیان با نیروهای شاغل در شرکت های نفتی و پتروشیمی ها اظهارداشت:مشکلات معیشتی یکی از دغدغه های جدی فرهنگیان است که بی توجهی به رفع این مشکل بدون شک در کیفیت آموزش آینده سازان ایران اسلامی تاثیر منفی خواهد داشت.
اقبال مجرد یادآورشد: مجموعه آموزش و پرورش استان بوشهر از ظرفیت رسانه ها برای جلب مشارکت بین بخشی ، آحاد جامعه و هم افزایی استفاده بهینه کرده است و ایرنا نیز در کنار سایر رسانه ها برای اجرای این ماموریت همگانی ایفای نقش نموده است.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر ادامه داد: براساس اظهارات والدین بدلیل کمبود معلم شمار دانش آموزان در کلاس ها بیش از استاندارد است و طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان که نقش مهمی در ارتقای رتبه کنکور استان دارد نیز انتظار است نه تنها استمرار یابد بلکه برای سطوح ابتدایی نیز اجرایی شود.
در این آئین از مونا عیدان خبرنگار حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.