بهروز قره بیگی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود: از این میزان صادرات هفت میلیون و 200هزارتن به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون دلار کالای غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی است که از نظر وزن 11 درصد و از لحاظ ارزش 38 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.
معاون صادرات و ترانزیت گمرک های استان بوشهر اظهارداشت: در این مدت 252 هزارتن کالا به ارزش 682 میلیون دلار از طریق گمرک های بندر بوشهر وارد کشور شده که از نظر وزنی 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی در ارتباط با ترانزیت خارجی اظهارداشت: همچنین در این مدت 10 هزارتن کالا به ارزش 106 میلیون دلار در بندرهای استان بوشهر ترانزیت خارجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 2 برابری برخوردار است.
قره بیگی اضافه کرد: کالاهای غیر نفتی صادراتی از گمرک های استان بوشهر شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، سیمان، ماهی، میگو، محصولات کشاورزی، سنگ گچ و انواع سبزیجات است که به کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، هند، اندونزی، فیلیپین و نیوزلند صادر شده است.
وی فعالیت گمرک بندر دیر را مطلوب دانست و گفت: امسال صادرات کالا از این بندر به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.
قره بیگی اضافه کرد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در گمرک دیر و کمترین مسافت دریایی آن با کشور قطر این بندر دومین گمرک صادراتی پس از بوشهر به قطر است.
بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.