به گزارش ایرنا، محمد باقر سعادت روز شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در بازدید از ایرنا مرکز بوشهر افزود: هرچند ملاحظات و مصلحتها مانع از این می شود که خبرنگار بتواند به رسالت که جامعه از آن توقع دارد بپردازد اما هنر خبرنگار این است که با درک واقعیت ها بتواند برای توسعه و دفاع از حقوق مردم ایفای نقش کند.
وی با تبریک 17مرداد روز خبرنگار به جامعه رسانه ای استان بوشهر اظهارداشت: خبرنگاران با حضور مستمر خود در عرصه های مختلف و شفاف سازی می توانند در توسعه همه جانبه کشور نقش آفرین باشند.
سعادت با تاکید براینکه خبرنگار باید آزاد انه بتواند واقعیت های جامعه را منعکس کند گفت: خبرهرگاه با واقعیت همراه باشد تاثیرگذار است ولی هرگاه با سانسور یا بزرگ نمایی توام شد مردم در کوتاه و درازمدت متوجه امر می شوند و این آفتی بزرگ برای جامعه، مردم و رسانه ها به شمار می رود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براین اساس در نظام جمهوری اسلامی که براساس دموکراسی و مردم سالاری دینی با رای 98 درصدی مردم تشکیل شده می طلبد خبرنگاران با آزادی کامل بتوانند واقعیت ها را به مردم انعکاس دهند.
سعادت گفت: وقتی شفاف سازی برجامعه حاکم شود فرصت برای کسانی که قصد سوء استفاده ازاموال عمومی و ثروت مردم را دارند گرفته می شود و کسانی که در مسند امور قرار می گیرند که از کارآمدی لازم برخوردار باشند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با شفاف سازی هایی که از سوی خبرنگاران صورت می گیرد مدیریت های ناکارآمد خود به خود از صحنه خارج می شوند.
وی تاکید کرد: در شرایطی که ملاحظات و مصلحت های سیاسی برداشته شود و خبرنگار بتواند واقعیتها را منعکس کند افراد ناکارآمد نه تنها مدعی مدیریت نمی شوند بلکه به هیچ عنوان به خود اجازه نمی دهند سکانی را در دست بگیرند که نتوانند پاسخگو باشند.
سعادت افزود: افکار عمومی نظارت دقیق و انعکاس واقعیتها بدون هرگونه ملاحظه ای را از خبرنگاران انتظار دارند در این صورت است که ضمن برچیده شدن زمینه فساد در جامعه شاهد بهبود شرایط نیز خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با توجه به نبود امنیت شغلی و محروم بودن خبرنگاران از کمترین حقوق خود از جمله بیمه، فعالان این عرصه تنها با ایثار وعشق در این حوزه فعالیت می کنند و دستگاههای اجرایی باید نسبت به برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه همت کنند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: انعکاس خبر از هر ماجرای تلخ و شیرینی ، انذاری است یا بشارتی که جامعه را به هوشیاری فرا می خواند یا امیدی در دل و جان انسان های ژرف نگر و حقیقت بین می نشناند که برای ساختن ایرانی آباد ، آزاد و سرافراز همه افراد دغدغه مند باید خردمندانه و با احساس مسوولیت در سرنوشت جامعه حضور و ایفای نقش موثر کنند.
اکبر اقبال مجرد افزود: آنچه از دور دست های تاریخ زشت و زیبا ، سیاه و سفید ، تلخ و شیرین ثبت و ماندگار شده حاصل کوشش خبرنگاران صادق و جسوری است که هیچ مقطعی از تاریخ جامعه بی نیاز از آنها نیست.
وی یادآورشد: صداقت، صیانت، صراحت ، صرافت ، سماجت ، سماحت و از همه مهمتر تکیه گاهی به وسعت اقیانوس اعتماد مردم از جمله ویژگی ها و رمز ماندگاری خبرنگاران است .
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: تکیه بر مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی برای ایفای مسوولیت است که این مهم برای نمایندگان مجلس نیز که فلسفه حضورشان در خانه ملت برآمده از رای مردم است امری بدیهی است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.