به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: از همه شخصیت ها، بزرگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در این موضوع کمک کردند سپاسگزارم اما شفاف به مردم می گویم که حل مشکل برق استان جز با پی گیری مدیریت ارشد استان انجام نشده است.
وی اظهارداشت: نباید از سکوت مدیریت ارشد استان سوء استفاده شود و برخی بگویند که این مدیریت نسبت به حل مشکلات استان بی تفاوت بوده است.
گراوند افزود: مدیریت ارشد استان در رابطه با قطعی برق 20بار به وزارت نیرو مراجعه و با وزیر و معاونان وی مذاکره شد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در هفته جاری نیز قرار بود که براساس جدول نوبت بندی خاموشی ها در استان بوشهر از سرگرفته شود که با پیگیری و همکاری مسوولان وزارت نیرو این موضوع منتفی شد.
گراوند یادآورشد: بزرگترین رسالت پیامبر (ص) تکریم مکارم اخلاقی است تحقق این مهم درجامعه نیازمند مشارکت جمعی است .
وی با قدردانی از بردباری مردم دشتستان بخاطر مشکلات کم آبی گفت: همه بضاعت استان برای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم این شهرستان بسیج شد و اگر اتفاقی در حوزه افتاده بخاطر پیگیری مدیریت ارشد استان بوده است.
گراوند با تبریک 17مرداد سالروز شهادت محمود صارفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار خبرنگار
گفت: رسانه ها بعنوان پل ارتباطی بین جامعه و دستگاههای اجرایی وظیفه بیان واقعیتها و مشکلات را دارند و مسئولان باید از این اطلاعات و منابع به نحو مطلوب در اجرای ماموریت ها تخصصی دستگاههای خود بهره بگیرند.
وی اضافه کرد: کار خبرنگاری با همه سختی که دارد کهنگی ندارد و به دلیل مسائل و مشکلاتی که با آن روبه رو هستند همیشه نو و تازه است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی در جامعه است گفت: اگر جامعه ای بخواهد بالنده باشد نیازمند رسانه و خبرگزاریهایی است که آزادانه و بدون لکنت زبان مسائل جامعه را بیان کنند و مسئولان نیز باید از این بیان استقبال کنند.
گراوند تاکید کرد: حتی نقد تند خبرنگاران از سردلسوزی و برای اصلاح امور است که باید از سوی مسئولان مورد استقبال قرار گیرد.
وی یادآورشد: نگاه دولت تدبیرو امید نیز نسبت به خبرنگاران و کسانی که قلم فرسایی می کنند قدردانی است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت است گفت: یک خبرنگار رسالت و وظیفه دارد واقعیتهای جامعه را بدون کم و کاست بیان کند اما باید مراقبت کنید که از عمق رسالت خبرنگاری فاصله نگیرید.
وی افزود: بیان نکردن واقعیتها از سوی رسانه ها باعث ایجاد فاصله بین خود و مخاطب می شود به همین دلیل اصحاب رسانه باید واقعیتها را منتشر کنند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم گفت: هرچند کاستی هایی در زمینه اشتغال، مسائل اقتصادی و تورم اقتصادی وجود دارد اما باتوجه به اینکه دشمنان قسم خورده به دنبال ضربه زدن به نظام هستند در انعکاس مطالب باید هوشمندانه عمل شود.
وی یادآورشد: دشمن وقتی با شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی روبه رو شد درصدد خنثی کردن این شعار برآمد در همین راستا مشکلات متعددی برای کشور خلق کردند اما ملت ایران با اقتدار به راه خود ادامه داد.
گراوند تاکید کرد: امروز امید و امنیت یکی از برزگترین سرمایه های انقلاب اسلامی است که برخلاف خواسته دشمن باید حفظ شود.
استاندار بوشهر گفت: هرچند کمی و کاستی هایی وجود دارد و شما خبرنگاران باید نقد کنید اما در حاشیه این نقدها ریشه امید مردم را نزنید.
وی اظهارداشت: اگر امید مردم لطمه بخورد آنجاست که دشمنان نظام به دنبال چیدن ثمره ناامیدی مردم برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام تلاش می کنند.
استاندار بوشهر خطاب به خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گفت: مراقبت کنید که دیگران دنبال این هستند که با دست خودمان بذر یاس را در جامعه بپاشند و بعد از آن با ایجاد شکاف بین نظام و حکومت به اهداف خود برسند.
وی با اشاره به برجام گفت: سران آمریکا با زدن زیر قول خود از برجام خارج و جنگ روانی را برعلیه ایران آغاز کردند اما با تدبیر و حضور ملت ایران این گردنه های سخت را مانند گذشته پشت سر می گذاریم.
گراوند افزود: مطالبات منطقی مردم باید مطرح شود اما بیان حق مردم به شیوه ای که دشمن سو استفاه کند در مسیر حفظ انقلاب نیست.
وی بر ضرورت همکاری و تعامل مثبت مدیران دستگاههای اجرایی با رسانه ها تاکید کرد و گفت: تلاش می شود همه مشکلات استان و مواردی که در قالب های مختلف ارجاع داده می شود پی گیری و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.
استاندار بوشهر با استقبال از پیشنهاد یکی از خبرنگاران برای نحوه تعامل مدیران با اصحاب رسانه در شاخص های ارزیابی انتخاب مدیران برتر جشنواره شهید رجایی افزود: اگر نشاط و شادابی نظام اداری را می خواهیم باید میزان تعامل ، ارتباط و انعکاس عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی ملاک عمل قرار گیرد که این مهم برای اعمال در سال های آینده به مرکز انعکاس داده خواهد شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.