آنیتا مظفری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور مطبوعات پویا و با نشاط در جامعه و دادن آزادی بیشتر به آنها عرصه بر سوء استفاده کنندگان اداری و اقتصادی تنگ می شود.
وی اضافه کرد: حرکت به سمت فضای آزاد و باز مطبوعاتی باعث می شود مفسدان و سوء استفاده کنندگان از ترس رسانه ها بسیاری از مفاسد را در همان ابتدا انجام ندهند.
مظفری با بیان اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است گفت: این قانون برای ایجاد فضای آزاد بویژه برای خبرنگاران طراحی شده تا این گروه بتوانند در این فضا عرصه را بر مفسدان تنگ کنند.
وی یادآور شد: تاکنون براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات 40 سازمان اطلاعات خود را در اختیار مردم و خبرنگاران قرارداده اند و انتظار می رود همه دستگاه ها در مسیر این قانون حرکت کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: برای اجرای کامل قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید فرهنگ سازی لازم انجام و همه دستگاه ها از این قانون پیروی کنند.
وی درباره نقش خبرنگاران در مطالبات صنفی افزود: رسانه ها علاوه بر خبررسانی با بازتاب خبرها در تصمیم سازی ها نیز نقش ایفا می کنند براین اساس وقتی مطالبه صنفی جامعه خبری توسط خبرنگاران منعکس شود این اقدام می تواند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری ها و فرهنگ سازی ها داشته باشد.
مظفری در باره اهمیت حفظ منافع ملی در حوزه رسانه گفت: وقتی مدیران رسانه و خبرنگاران دغدغه منافع ملی داشته باشند می توانند در حفظ این منافع موثر عمل کنند.
وی بیان کرد: یکی از راه های حفظ منافع ملی فرهنگ سازی است که باید در همه لایه های جامعه انجام شود و در این مسیر نقش رسانه ها و فعالان خبری بسیار مهم است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در باره نشریه های محلی گفت: هرچند این گروه از نشریه ها با تغییر الگوی مصرف مخاطبان شرایط سختی را تجربه می کنند ولی هنوز جایگاه آنها در صدر قرار دارد.
وی تاکید کرد: نشریه های محلی در صورتی موفق می شوند که به ذائقه و نیاز مخاطب محلی توجه خاص داشته باشند.
مظفری اضافه کرد: در حالی که مخاطب محلی رکن اساسی نشریه است ولی برخی اوقات فراموش می شود این درحالی است که باید نیاز آنان را بشناسیم و به مسئولان انتقال دهیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نشریه های محلی تنها با آگهی نجات نمی یابند بلکه آن چیزی که آنها را نجات می دهد مخاطب محلی و شناخت ذائقه آن است.
مظفری با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران جزو گروه های مورد احترام جامعه به شمار می روند و روز خبرنگار بهانه ای است تا توجه جامعه بیشتر به سمت این قشر جلب شود.
وی یادآور شد: خبرنگاران امین، چشم و زبان مردم هستند و همواره در انعکاس مطالب و حقایق نقشی مهم برعهده دارند و تکریم آنان بزرگداشت فکر و گفت و گواست.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بر ضرورت نزدیک شدن گفتمان ها، انسجام، یکپارچگی و وحدت ملی در بین گروه های مختلف تاکید کرد.
مظفری یکی از راه های حرفه ای شدن رسانه ها را ارائه آموزش های نوین روزنامه نگاری، ارتقای سواد رسانه ای و رعایت اخلاق حرفه ای عنوان کرد.
وی اضافه کرد: با ارتقای سواد رسانه ای مسئولیت های اجتماعی در مورد ارائه مطالب انجام می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.