به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: توسعه فضاهای مجازی و گروه هایی که درشبکه های اجتماعی و کانال های پیام رسان به انتشار اخبار به صورت غیرحرفه ای می پردازند، باعث شده تا وظیفه خبرنگاران سنگین تر شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه به روز رسانی اطلاعات به بهترعمل کردن خبرنگاران در این شرایط کمک می کند آنان باید به اطلاعات و شیوه های جدید اطلاع رسانی مسلح شوند.
ماحوزی اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی برای خبرنگاران با استفاده از استادان مجرب از طرف خانه مطبوعات ضروری است.
وی یادآور شد: با توجه به واگذاری مدیریت فضای مجازی به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه مدیران و خبرنگاران در این حوزه بسیار سنگین و حساس است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می شود نباید باعث دلسردی، نگرانی و از بین رفتن نشاط اجتماعی شود.
وی با اشاره به 17 مرداد (روزخبرنگار) و سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی یادآور شد: روز خبرنگار یادآور همه رشادت ها و از خودگذشتگی های افرادی است که تلاش می کنند به جامعه آگاهی بدهند و با همه سختی ها فعالان این عرصه این حرفه را به عنوان یک رسالت و وظیفه پذیرفته اند.
ماحوزی اضافه کرد: خبرنگاری روایت روشنگری، آگاهی و صداقت است و خبرنگاران به عنوان امانتداران مردم از هیچ کوششی برای آگاهی دادن به جامعه دریغ نمی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: خبرنگاران باید کارت خبرنگاری دریافت و از دوره های آموزشی برخوردار باشند.
وی یادآور شد: درعصرارتباطات باید به گفت و گوی فرهنگی و شیوه های جدید اطلاع رسانی عادت کرد و در این ارتباط رسالت و وظیفه خانه مطبوعات سنگین است.
ماحوزی بیان کرد: در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیازمند گفت وگوی مسالمت آمیزی است که باید از بطن جامعه شروع شود و با پرداختن به موضوع های پراهمیت می توان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد.
وی یادآور شد: با توجه به تبادل اطلاعات از طریق رسانه های مکتوب و مجازی در این شرایط به یک انسجام، همگرایی، همدلی و بهره گیری از شیوه مناسب خبررسانی نیاز داریم.
ماحوزی اضافه کرد: خبرنگاران استان بوشهر به عنوان استانی پیشتاز در عرصه رسانه با اخلاق مداری و به دور از هرگونه تنش در امر اطلاع رسانی مشغول به فعالیت هستند.
وی در باره توزیع آگهی ها گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بدون توجه به گرایش های سیاسی نشریه ها تاکنون اقدام به توزیع آگهی ها کرده است.
ماحوزی اضافه کرد: با توجه به توزیع سیستمی آگهی ها از اول سال جاری تلاش می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد.
وی برضرورت انتشار منظم و در حد میانگین تعیین شده نشریه های محلی برای دریافت آگهی تاکید کرد.
ماحوزی درباره فضای مجازی گفت: دستورالعمل ها در این زمینه نوشته و تا شهریورماه ابلاغ می شود.
وی در مورد فعالیت دادگاه مطبوعات اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های لازم با دادگستری استان بوشهر تلاش می شود از افراد متخصص در این دادگاه ها استفاده شود.
ماحوزی با اشاره به تقویت زیرساخت های فرهنگی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تعداد پلاتوهای این استان از 2 به 14 و نگارخانه های استان نیز به 6 مرکز رسیده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.