به گزارش ایرنا، مریم آذرشب روز یکشنبه در نشست با مشاوران فرمانداری ها، سازمان های مردم نهاد و تسهیل گران طرح تاب آوری اجتماعی افزود: تسهیل گران در اجرای این طرح برای ورود به محله ها با مشکلاتی مواجه هستند که باید با استفاده از تجربیات خود و ابتکارعمل زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را در اجرای طرح فراهم کنند.
وی با تاکید بر همراهی و مشارکت بیش از پیش فرمانداری ها با سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح تاب آوری اجتماعی اظهار داشت: از هر اهرمی که منجر به مشارکت حداکثری مردم محله ها و حضور آنان در جلسات می شود، باید بهره برد و تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی فرمانداری ها با تسهیلگران است.
آذرشب با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح فقط تدوین یک نقشه راه نیست، اضافه کرد: با دستیابی و تدوین یک نقشه راه فاز اصلی اجرای طرح تاب آوری اجتماعی که عملیاتی کردن نقشه و پایش مستمر است، آغاز می شود.
وی یادآور شد: اجرای طرح تاب آوری باید نتیجه محور باشد و مردم محله هایی که در اجرای آن همکاری داشته اند نتیجه کار را ببینند و این امر جز با پایش مستمر و ارائه گزارش نتیجه کار ممکن نیست.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مشارکت مردم در اطلاع رسانی و اعلام رضایت از طر موجب می شود که این طرح در محله های دیگر با مشکلات کمتر و پذیرش بیشتر مردم اجرا شود.
آذرشب تاکید کرد: برای تحقق نقشه راهی که قرار است در اجرای طرح تاب آوری اجتماعی تهیه شود باید خودمان به آن باور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جلسه های طرح تاب آوری اجتماعی در محله ها باید طبق برنامه تا پایان شهریور پایان یابد، اظهار داشت: باتوجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر که موجب طولانی شدن زمان اجرای طرح می شود، توانستیم از معاونت دفتر زنان و خانواده ریاست جمهوری تا پایان آبان ماه وقت بگیریم.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برای اینکه در اجرای طرح با مشکل کمبود زمان مواجه نشویم باید به تسهیلگران برای ورود به جامعه محلی کمک کنیم.
طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی جوامع محلی از سال 1396 در 13 محله شهری و سه منطقه روستایی اجرا شد و برای سال 1397 با همکاری فرمانداری های شهرستان های استان 12 منطقه آسیب خیز و در معرض آسیب برای اجرای طرح، شناسایی شده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.