نادر شفی خدایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌ها نشان‌دهنده آرامش نسبی جو و دریا در 24 ساعت آینده است که با این شرایط گرما و شرجی امروز و فردا در استان برقرار است.
وی بیان کرد: از دوشنبه افزایش دما در استان آغاز می‌شود که این موج گرما سه‌شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری می‌یابد.
شفیع خدایی افزود: با این شرایط دمای هوا در مناطق غیر ساحلی به بیش از 50 درجه و در برخی نقاط ساحلی تا آستانه 50 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: توصیه می‌شود تدابیر لازم برای مدیریت مصرف آب و برق اندیشیده و مردم برای جلوگیری از گرمازدگی از رفت و آمد در ساعت‌های گرم روز بویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خودداری کنند.
شفیع خدایی ادامه داد: با توجه به وزش باد گرم در برخی ساعت‌های سه شنبه و چهارشنبه نسبت به آسیب‌های ناشی از گرما در مزارع و باغ‌ها هشدار داده می شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در سواحل جنوبی استان در برخی ساعت ها همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت هشت تا 28 کیلومتر در ساعت پش بینی شده که در سواحل گاهی 36 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی ادامه داد: ارتفاع موج دریا در خلیج فارس نیز 30 تا 60 سانتی متر پیش بینی شده که گاهی تا 90 سانتی متر افزایش می یابد.
وی گفت: در بندر بوشهر فردا زمان مد اول دریا 02:03 دقیقه بامداد ، جزر اول 07:40، مد دوم 13:08 و جزر دوم در 19:44 خواهد بود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.