به گزارش ایرنا، جواد ناصریان روز چهارشنبه درنشست با مدیران ستادی استانداری بوشهر افزود: با بررسی های صورت گرفته در نشست های مختلفی برای آسیب شناسی در حوزه وزارت کشور و واحدهای تابعه مشخص شد بخش قابل توجهی از نیروی انسانی به ویژه مدیران از سایر دستگاه‌های اجرایی تامین می شود.
وی یادآورشد: براساس آمار موجود تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیش از 70 درصد فرمانداران از سایر دستگاه ها انتخاب می شدند اما اکنون 83 درصد از فرمانداران انتصاب شده از بدنه وزارت کشور هستند.
ناصریان اظهارداشت: برای انتصاب برخی سمت های مدیریتی نیز افراد فاقد شرایط مسئولیت نبودند که برای حل این مشکل دو مصوبه شرایط احراز فرمانداران و شرایط انتصاب مدیران حرفه‌ای به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در بکارگیری جوانان و بویژه بانوان شایسته سالاری در اولویت اصلی قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشورگفت:با هدف توانمندسازی نیروهای انسانی وزارت کشور بخشنامه ای صادر شد که با توجه به تراکم نیرو در استانداری ها، شرایطی فراهم شود که نحوه ورود نیرو به وزارت کشور از طریق بخشداری ها انجام شود.
وی اظهارداشت: با اصلاح ساختار وزارت کشور و فرمانداریها 534 پست معاون و رئیس اداره جدید ابلاغ و در استان بوشهر نیز تمام فرمانداری ها ارتقا یافتند.
ناصریان با اشاره به تصویب طرح منع به کاری گیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی گفت: در بین 26 هزار نفر کارمند صف و ستاد وزارت کشور حداکثر 75 تا 80 نیروی بازنشسته وجود دارد.
وی افزود:درصورت تایید نهایی و ابلاغ قانون جدید 14 استاندار، 14 معاون استاندار و پنج فرماندار در کشور جایگزین خواهند شد.
ناصریان در ارتباط با شایعه بازنشستگی عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز گفت: استاندار بوشهر بازنشسته نیست و با وجود تجربه بالایی که دارند اما هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند.
معاون وزیر کشور یادآورشد: طرح همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی با رسمی و پیمانی نیز در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است.
وی افزود: سازمان امور اداری و استخدامی با تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی مخالف است هر چند ما در وزارت کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم.
ناصریان در ارتباط با وضعیت کارکنان امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و استانداری ها نیز گفت: تشکیل سازمان مهاجرت کشور در شورای عالی اداری به تصویب رسیده و این سازمان ذیل وزارت کشور فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: لایحه این طرح پس از تصویب دولت باید به مجلس برود که تاسیس نهایی این سازمان حدود یکسال زمان خواهد برد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.