در ادامه این مطلب آمده است:سالهاست موضوع بکارگیری بازنشستگان در کشور ما مطرح است. درقانون مدیریت خدمات کشوری در تبصره ماده هفتاد و یک، سطوح مختلف مقامات را تعیین کرد و پس از آن هم مجلس مصوبه و استفساریه ای داشت و تغییراتی در مورد برخی جایگاه ها و همچنین برای ایثارگران ایجاد کرد.
در مصوبه اخیر مجلس اگرچه اصل کار درست است اما مقامات بند الف، ب وج که شامل رؤسای قوا، وزراء، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس استثناء شدند و درخصوص معاونین وزرا، سفیران، استانداران و معاونین وزرا از بکارگیری بازنشستگان منع شدند.
از ایثارگران هم جانبازان بالای پنجاه درصد، آزادگان بیش از سه سال اسارت و فرزندان شهدا استثنا شدند و بقیه ایثارگران هم منع شدند. البته نیروهای نظامی، امنیتی و اجازات خاص مقام رهبری هم از استثنائات هستند.
دراین رابطه نکاتی قابل ذکراست:
یک: اگر علت بازنشستگی، ناتوانی افراد است که برای در اختیار گرفتن مسؤولیت های بالاتر و سنگین تر این موضوع بیشتر مطرح است، چرا اینان در قانون منبع بکارگیری بازنشسته ها مستثنی شده اند؟
دو: اگر خالی کردن فضا برای جوان هاست که شامل همه موارد و سطوح می شود، چرا جوان هایی که در یک سطح پایین تر از مقاماتی هستند که ادامه کار می دهند به دیوار بسته برخورد کنند و حقشان ضایع شود.
سه: اگر طولانی شدن مدت حضور در آن جایگاه هاست که برای معاف شده ها بیشتر صدق می کند و هستند کسانی که درآن سطوح چندین مسؤولیت به عهده دارند.
چهار: درمورد ایثارگران هم اگرچه داشتن شرایط مدیریتی و توانایی در انجام وظیفه باید ملاک باشد که در این موارد صادق نیست و در همین راستا ایثارگران با درصد بالای ایثارگری از خدمت تمام وقت معاف هستند و بخشی از ساعات کاری را می توانند در محل کار حاضر نشوند و اگر بخواهند از آن استفاده کنند با ضرورت حضور بیشتر که اقتضای آن مسؤولیت هاست منافات دارد. البته تکریم مناسب ایثارگران همیشه لازم است اما نباید باعث تضییع حقوق دیگران و جامعه شود.
پنج: جالب است نمایندگان خودشان راهم استثناء کرده اند. خوب بود خودشان را هم جزء موارد منع بکارگیری محسوب می کردند تا مردم باورکنند خیرخواه ملک و ملت هستند.
شش: بااین مصوبه فقط 110 نفر ازمدیران میانی حذف می شوند (طبق اعلام رییس سازمان اداری و استخدامی کشور) و حال آن که اگر کسی استتناء نمی شد چندین برابر فرصت جدید برای جوان ها ایجاد می شد خصوصا که در موارد استثناء، افراد با ده عنوان و پست هم داریم.
هفت: اگر منطقی می خواستند قانون را اصلاح کنند باید افرادی که می توانند تا سن شصت وپنج سالگی هم خدمت کنند اما بخاطر زود شروع کردن خدمت، در سنین زیرشصت سال بازنشسته شدند آنها را معاف می کردند. بی انصافی است افراد هشتاد و نودساله با چندین مسؤولیت باشند ولی کسانی که زیر شصت سال سن دارند نادیده گرفته شوند. این چه قانونی است؟
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.