به گزارش ایرنا،شاهین نجفی دراین ارتباط روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: فرصت ارسال آثار تا ٢١ مردادماه و زمان برگزاری جشنواره ٢ شهریورماه است.
وی یادآورشد: دراین ارتباط از همه عکاسان هم استانی برای شرکت در این جشنواره دعوت می شود.
نجفی ادامه داد: محور های این جشنواره عکس شامل پیوند قلبی آیت الله حق شناس با مردم، تاثیرات و خدمات فرهنگی و اجتماعی بر مردم تنگستان، به تصویر کشیدن گوشه های از زندگی معنوی و اجتماعی و مراسم خاکسپاری و وداع مردم با آیت الله حق شناس است.
وی افزود: شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد است و محدودیت سنی ندارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان اظهارداشت: هر عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را بر روی لوح فشرده به انجمن سینمای جوان تنگستان یا دارالقرآن ابراهیم خلیل الله تحویل دهند.
وی یادآور شد: عکس های ارسالی به جشنواره در قالب یک نمایشگاه در معرض دید قرار می گیرد که در این ارتباط به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره اهدا می شود.
نجفی گفت: نفرات اول تا سوم جشنواره به ترتیب 5، 3 و 2 میلیون ریال وجه نقد به همراه لوح تقدیر جشنواره دریافت خواهند کرد.
روحانی فقید آیت الله حسین حق شناس تنگستانی 27 تیرماه گذشته پس از مدت ها تحمل رنج بیماری قلبی و ریوی در سن 85 سالگی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر دارفانی را وداع گفت.
حسین حق شناس تنگستانی در سال 1312 در روستای انبارک از توابع شهرستان تنگستان چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و کلام وحی را در محضر پدرش که از قاریان و مفسران قرآن بود فراگرفت.
پس از پایان تحصیلات مکتبی راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و در آن پایگاه علمی جهان اسلام از محضر اساتید و علمای چون حضرت امام خمینی(ره) بهره علمی برد.
همزمان با شکل گیری نهضت اسلامی از پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی در تنگستان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در استان بوشهر شد.
وی به مدت 40 سال نماینده بیشتر مراجع از جمله آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی، گلپایگانی و خوانساری در قطر بود و اخیرا هم نمایندگی رهبر معظم انقلاب را بر عهده داشت.
وی سالها با مهاجرت به قطر در حسینیه ای که خود بنایش نهاده بود به ترویج مفاهیم اسلامی و رسیدگی به امور شیعیان قطر پرداخت.
این روحانی وارسته در کسوت نیکوکاری نیک اندیش با بنای دهها مسجد، حسینیه،مدرسه و دارالقرآن عمری را در راه رسیدگی به فقرا و دستگیری از مستمندان سپری کرد.
تاسیس بزرگ‌ترین دارالقرآن جنوب کشور به نام «ابراهیم خلیل الله» در اهرم یکی از کارهای ماندگار این روحانی وارسته است که در اسفند 94 افتتاح شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.